همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وزارت علوم از دانشگاه هایی که در زمینه تولید و طراحی پوشش ایرانی اسلامی فعال هستند، حمایت می کند. دانشگاه‌ها می توانند با ارایه ایده و طرح های متنوع دراین زمینه کمک کنند تا سلیقه مخاطب در جامعه به تولید برسد.

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با مهردرباره برند دانشگاهی و تولید لباس توسط دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه الزهرا، جهاد دانشگاهی و دانشگاه فنی حرفه ای به ویژه مرکز دخترانه شهید بهشتی این دانشگاه در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی حرفه ای با حدود 250 هزار دانشجو که نیمی از آنها را دانشجویان دختر تشکیل می دهند در این زمینه بسیار خوب کار کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآورشد: اما بحثی که اینجا مطرح می شود این است که دانشگاه‌ها سیستم تولید انبوه ندارند و باید وزارت بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط وارد عمل شده و آن را تبلیغ و تولید کنند.

وی ادامه داد: این برند یا محصول دانشگاه یک نمونه لباس نیست که امسال طراحی و تولید شده و تمام شود، در آیین‌نامه و مقررات ما هم اشاره ای به لباس متحدالشکل و فرم در دانشگاه نشده است.

خواجه سروی افزود: آنچه اهمیت دارد پوشش است، پوششی که در عین تنوع، پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد دانشگاه‌ها می توانند با ارایه ایده و طرح های متنوع دراین زمینه کمک کنند تا سلیقه مخاطب در جامعه به تولید برسد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: بنابراین در این زمینه روانشناسان، جامعه شناسان و طراحانی که در دانشگاه هستند در غالب یک فعالیت بین رشته ای می توانند در این زمینه به جامعه کمک کنند. این طرح و محصول هم می تواند یک برند دانشگاهی را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی به دانشگاه الزهرا برای این کار کمک می کند و از هر دانشگاه دیگری هم در این زمینه فعال باشد حمایت می کند. تا این طرح ها و محصولات در عین پوشیدگی و رعایت تنوع سال به سال در شکل و فرم های مختلف ارایه شود.

کد خبر 174990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز