همشهری آنلاین- ندا شریف: به وسیله نمک؛ پوست تخم‌مرغ و گردو راحت‌تر شکسته شده، شیر، خامه، پنیر ، سیب و سالاد مدت بیش‌تری مانده، لکه چای، قهوه و آب از بین رفته، از پاشیدن روغن جلوگیری کرده، غذا زودتر طبخ شده، شستن سبزیجات آسان شده و می‌توانید از تازه بودن تخم‌مرغ مطمئن شوید.

1- جلوگیری از پاشیدن روغن هنگام سرخ کردن

چند بار تا حالا هنگام سرخ کردن به خاطر پریدن روغن سوخته‌اید؟ این بار با پاشیدن کمی نمک قبل از داغ شدن روغن در داخل تابه، آشپزی راحتی داشته باشید. ضمن آن که روغنی پاشیده نخواهد شد که مجبور شوید آن را از روی گاز تمیز کنید.

2- راحت پوست کندن تخم‌مرغ آب‌پز

اگر می‌خواهید پوست تخم‌مرغ آب‌پز به‌راحتی بدون خرد شدن، کنده شود، قبل از به جوش‌آمدن آب، یک قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید.

3- اطمینان از تازه بودن تخم‌مرغ

اگر در مورد تازه بودن تخم‌مرغ شک دارید، 2 قاشق چای‌خوری نمک به 1 پیمانه آب اضافه کنید و تخم‌مرغ را به آرامی داخل آن قرار دهید. تخم‌مرغ تازه ته‌نشین شده و تخم‌مرغ مانده روی آب شناور می‌ماند.

4- تسریع زمان پخت

در صورتی که برای پخت غذا عجله دارید، کمی نمک داخل آب غذای در حال جوش بریزید. این کار باعث می‌شود درجه حرارت بالا رفته، غذا در مدت زمان کم‌تری پخته شود. به یاد داشته باشید ریختن نمک از ابتدا و قبل از به جوش آمدن آب باعث دیرتر به جوش آمدن آن می‌شود.

5- تازه نگه داشتن شیر و خامه

با اضافه کردن یک ذره نمک به شیر یا خامه، آن‌ها را مدت بیش‌تری تازه نگه دارید.

6- جلوگیری از کپک زدن پنیر

امروزه پنیر آن قدر گران شده است که کسی دوست ندارد به خاطر کپک زدن آن را دور بریزد. برای جلوگیری از کپک زدن پنیر قبل از گذاشتن داخل یخچال، آن را داخل دستمال تمیز آغشته به آب‌نمک بپیچید.

7- تازه شدن پوست پلاسیده سیب

سیب‌های پلاسیده را داخل آب‌نمک رقیق بگذارید تا تازه شوند.

8- راحت شستن اسفناج

شستن برگ‌های تازه اسفناج به دلیل خاکی که بین برگ‌های آن جمع می‌شود کار سختی است. با شستن اسفناج داخل آب‌نمک، گل‌ها از آن راحت جدا شده، و دفعات شستشو کاهش می‌یابد.

9- تازه ماندن سالاد

اگر مجبورید سالاد را برای میهمانی از قبل آماده کنید، کمی نمک به آن اضافه کنید تا برای چند ساعت تازه بماند.

10- راحت پوست کندن گردو

شکستن گردو و سالم درآوردن مغز آن کمی سخت است. گردو را چند ساعت داخل آب‌نمک بگذارید تا شکستن و در آوردن آن آسان شود.

11- از بین بردن لکه‌ چای و قهوه

چای و قهوه داخل قوری و قهوه‌جوش از خود لکه بر جا می‌گذارند. مقداری نمک روی اسفنج بریزید و به صورت دورانی روی لکه‌ها بمالید. در صورت نرفتن لکه‌ها، از مقدار مساوی نمک و سرکه سفید استفاده کنید و آن‌ها را با اسفنج روی لکه بمالید.

12- برق انداختن قوری

لکه‌های آب به جا مانده روی قوری را با نمک از بین ببرید و آن را مانند قبل براق کنید. برای این منظور قوری را یک شب یا حداقل چند ساعت داخل آب نمک بگذارید. روی قوری آب‌جوش بریزید. در صورت به جا ماندن لکه‌ها، یک پنبه آغشته به نمک را روی آن بمالید.

نمک

http://www.rd.com

کد خبر 174839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز