سما: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:ساخت شهربازی تنها وظیفه شهرداری نیست چراکه فعالیتی اقتصادی محسوب می‌شود و نیازمند سرمایه‌گذار است.

مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون یک شهربازی در منطقه 22 تهران در حال ساخت است اما بی‌شک این شهربازی جوابگوی نیاز شهر تهران نیست و در مناطق دیگر شهر هم باید چنین اماکنی ساخته شود. وی با تأکید بر اینکه ساخت شهربازی فعالیتی اقتصادی محسوب می‌شود که نیازمند حضور سرمایه‌گذار است تصریح کرد: شهرداری به تنهایی مسئول ساخت شهربازی نیست و بخش خصوصی نیز باید در این زمینه ورود پیدا کند.عبداللهی افزود: شهرداری می‌تواند در ساخت شهربازی‌ها با بخش خصوصی مشارکت کند.

تلاش برای تکمیل هر چه زودتر بازار گل امام رضاع

وی درخصوص زمان تکمیل بازار گل امام رضا(ع)در جنوب شرق تهران گفت: این بازار در حال تکمیل است و در تلاش هستیم که زودتر کارها را به پیش ببریم تا هرچه سریع‌تر این بازار به بهره‌برداری برسد.معاون شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که سنگبری‌های خیابان فدائیان اسلام چه زمانی به‌طور کامل منتقل می‌شوند اظهار کرد:

سنگبری‌هایی که در این محدوده مستقر هستند قدمتی حدود 50 سال دارند و به‌طور حتم خروج آنها با یکسری ممانعت‌ها همراه است با این حال بسیاری از سنگبری‌ها منتقل شده‌اند و مابقی نیز به مرور انتقال خواهند یافت. وی با تأکید بر اینکه خیابان فدائیان اسلام از آزادگان به سمت جنوب در حال تبدیل شدن به منطقه تجارت جهانی است افزود:

برای این محدوده مشاور گرفته شده و هم‌اکنون در حال تهیه طرح نهایی است که پس‌از آماده‌شدن طرح اتفاقات خوبی در منطقه خواهد افتاد.عبداللهی اظهار داشت: براساس طرح تفصیلی شهر تهران محدوده خیابان فدائیان اسلام تغییر کاربری داده و جزو پهنه کار و فعالیت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در زمانی که شهردار منطقه‌20 تهران بودم با برخی از مشاغلی که در آن خیابان قرار داشتند از جمله سنگبری‌ها، چرم‌سازی‌‌ها و... مذاکره کردیم و تغییر کاربری دادیم و برخی را نیز براساس بند 20 ملزم به انتقال از محل کردیم. معاون شهردار تهران تصریح کرد: مجموعه کارخانه قدیمی چیت ممتاز هم‌اکنون به هایپر مارکت تبدیل شده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که همین فروشگاه می‌تواند موجب رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در محل شود.

کد خبر 174766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز