چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: از پودر تالک برای دفع مورچه‌ها، از بین بردن صدای جیرجیر تخته‌ها، رفع لکه خون، جذب لکه روغن از روی فرش، از بین بردن لکه لباس و شل کردن گره‌ها در خانه استفاده کنید.

1- دور کردن مورچه‌ها

از پودر تالک، همانی که در لوازم آرایشی و تهیه پودر بچه هم استفاده می‌شود، به عنوان یک ماده طبیعی موثر برای فراری دادن مورچه‌ها استفاده کنید. پودر را در قسمت‌های ورودی مانند اطراف درها و پنجره‌ها بپاشید وخیال خود را از عدم ورود مورچه‌ها راحت کنید.

moreچطور از دست مورچه‌ها در خانه خلاص شویم؟

2- از بین بردن صدای جیرجیر تخته‌ها

نگذارید صدای جیرجیر کفپوش‌های چوبی شما را آزار دهد. به عنوان راه‌حلی سریع، مقداری پودر تالک بین تخته‌هایی که جیرجیر می‌کنند، بریزید. در صورت از بین نرفتن صدا، آن را با مقداری موم مایع مخلوط و از سرنگ برای پاشیدن آن استفاده کنید.

3- رفع لکه‌های خون از روی پارچه

برای از بین بردن لکه‌های تازه خون از روی پارچه یا مبل، پودر تالک را با کمی آب به صورت خمیر درآورید و روی قسمت لک شده بمالید. بعد از خشک شدن روی آن را برس یا مسواک بزنید. می‌توانید در صورت نداشتن پودر تالک از آرد ذرت استفاده کنید.

4- جذب لکه روغن از روی فرش

لکه روغن جلوه فرش‌های نفیس را از بین می‌برد. با استفاده از این پودر و صبری که به خرج می‌دهید، لکه چربی را از بین ببرید. مقداری از پودر را روی فرش بپاشید و حداقل 6 ساعت صبر کنید تا روغن را جذب کند و بعد جاروبرقی بزنید.

جوش‌شیرین، آرد ذرت را هم می‌توانید جایگزین پودر تالک کنید.

5- از بین بردن لکه از روی لباس‌های پلی‌استر

در صورتی که بلوز یا تی‌شرت پلی‌استر مورد علاقه شما روغنی شده باشد، برای از بین بردن لکه‌های چربی، مقداری پودر تالک روی آن بریزید و با انگشت آن را بمالید. بعد از 24 ساعت به آرامی با یک مسواک کهنه از دست لکه‌ها خلاص شوید. در صورت لزوم این کار را تا از بین رفتن کامل لکه تکرار کنید.

6- شل کردن گره‌ها

به جای فشار آوردن به ناخن برای باز کردن گره بند کفش یا زنجیر طلا، کمی پودر تالک روی آن‌ها بریزید تا راحت باز شوند.

http://www.rd.com

کد خبر 174626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز