همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزییات آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر جبرائیل نسل سراجی، اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد رشته های مختلف گروه‌های پزشکی که بالغ بر 54 رشته است روز پنجشنبه اول تیرماه در دو نوبت صبح ساعت 9 و عصر ساعت 15 به مدت 160 دقیقه برگزار خواهد شد.

وی تعداد شرکت کنندگان را نزدیک به 65 هزار نفر عنوان کرد و افزود:‌ داوطلبان می توانند کارت های ورود به جلسه را به صورت اینترنتی از امروز 28 خرداد ماه تا زمان برگزاری آزمون دریافت کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: داوطلبان برای ورود به جلسه با وارد شدن به سایت سنجش به نشانیwww.sanjeshp.ir ابتدا باید محل‌های رشته‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت انتخاب و ثبت کنند. همچنین می‌توانند راهنمای ورود به جلسه آزمون را دریافت و به دنبال آن پرینت کارت داوطلب را دریافت کنند.

نسل سراجی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون،‌ کلید اولیه آزمون 7 تیرماه ساعت 18 روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان از همان روز تا 9 تیرماه ساعت 24 می‌توانند در صورت داشتن اعتراض علمی به سوالات به سایت سنجش مراجعه و اعتراض خود را درج کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اعتراضات پیگیری می شود و سعی خواهیم کرد کلید نهایی را پس از رسیدگی به اعتراضات شنبه 27 تیرماه ساعت 18 روی سایت قرار دهیم.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اضافه کرد: پس از مشخص شدن کلید نهایی، عملیات استخراج نهایی را انجام خواهیم داد و سعی می کنیم 6 شهریور ماه نتایج استخراج شده قبول شدگان را روی سایت سنجش قرار دهیم.

نسل سراجی گفت: همزمان با اعلام نتایج، اسامی قبول شدگان را به دانشگاه های ارسال خواهیم کرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش برای ثبت‌نام به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

وی توصیه کرد: داوطلبان باید راهنمای برگزاری آزمون را که در سایت سنجش است به دقت مطالعه کنند و توجه داشته باشند موارد منع ورود به محل برگزاری مانند همراه داشتن موبایل، ماشین حساب، یاداشت و جزوه را مورد نظر قرار دهند.

نسل سراجی یادآور شد: داوطلبان سعی کنند قبل از شروع آزمون حتما کارت ورود به جلسه را همراه داشته باشند و حوزه آزمون را روز قبل شناسایی کنند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

کد خبر 174478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز