همشهری آنلاین: محققان می‌گویند برخورد زودهنگام و تهاجمی با علائم اولیه بروز بیماری دیابت نوع دوم می‌تواند در پیشگیری از این بیماری مفید باشد.

diabetes

دیابت بیماری است که میلیون‌ها نفر را در جهان تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر، این بیماری چهارمین علت مرگ‌ومیر در بیشتر کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، حالا محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که کنترل میزان قند خون در افرادی که علائم اولیه دیابت نوع دوم را نشان می‌دهند، می‌تواند احتمال ابتلای آنها را ۵۰ درصد کاهش دهد.

moreآشنایی با عوامل بروز دیابت نوع 2

افرادی علائم اولیه دیابت نوع دوم را بروز می‌دهند که میزان قند خون آنها از حد طبیعی بیشتر است اما در حدی نیست که در شمار مبتلایان به دیابت به شمار آیند.

گفته می‌شود که ۷۹ میلیون نفر در آمریکا در این وضعیت قرار دارند.
این افراد علاوه بر دیابت نوع دوم در معرض خطر افزایش سکته قلبی و مغزی هستند و در بسیاری موارد مشکل آنها به موقع تشخیص داده نمی‌شود.

پیشگیری بهتر از درمان

پژوهش تازه در آمریکا یک بار دیگر درستی شعار پیشگیری بهتر از درمان، را اثبات کرده است.
این محققان برای بررسی تاثیر اقدام‌های پیشگیرانه در بروز دیابت، بر روی ۱۹۹۰ فرد در معرض ابتلا به این بیماری تحقیق کردند.
بعضی از این افراد با دارو و بعضی دیگر با تغییر روش زندگی در حال درمان بودند. گروهی دیگر نیز هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نمی‌داد.

در طول این تحقیق شش ساله، محققان متوجه شدند که احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی که میزان قند خون خود را به اندازه طبیعی کاهش داده‌اند، ۵۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته دکتر لی پرو از دانشگاه کلورادو که سرپرستی گروه محققان را بر عهده داشت، نتیجه تحقیقات نشان دهنده اهمیت آغاز سریع تر پیشگیری است.

تمهیداتی مانند کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی می‌تواند پیشرفت علائم اولیه دیابت را معکوس کند.

کد خبر 174437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز