همشهری آنلاین: به گفته معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، بخشی از نتایج بورس دکتری تخصصی با پذیرش 78 متقاضی اعزام 28 خرداد اعلام می‌شود.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر، خبر از اعلام نتایج بخشی از پذیرش متقاضیان بورس دکتری تخصصی خارج داد و گفت: فردا نتایج پذیرش نهایی 78 دانشجوی متقاضی بورس دکتری تخصصی خارج در تمام رشته ها اعلام می شود.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج، پرونده اعزام این دانشجویان تشکیل می شود و دانشجویان لازم است دنبال امور مربوط به کسب نمره زبان، دریافت صلاحیت عمومی، دریافت پذیرش و ویزای خود باشند. پس از طی این مراحل، حکم اعزام این عده از سوی وزارت علوم برای اعزام صادر خواهد شد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، پذیرفته شدگان تا یکسال فرصت اعزام دارند.

مسلمی نائینی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت علوم به این دانشجویان در انتخاب دانشگاه مورد نظر آنان نقش دارد یا نه، اظهار داشت: وزارت علوم سعی می کند از طریق کمیته های تخصصی و علمی دانشگاه مورد نظر را به دانشجویان پیشنهاد دهد، ضمن اینکه دانشجویان هم در انتخاب دانشگاه مورد نظرشان مختار هستند.

وی به اعزام دانشجویان بر اساس نیاز دستگاههای کشور نیز اشاره کرد و گفت: با هدفمند شدن اعزام، حتی می توان کشور و دانشگاه مورد تحصیل این دانشجویان را مشخص و با توجه به نیاز دستگاهها می توان اعزام کرد تا در موضوعی که مورد نیاز ایران است مهارت یابند و با دریافت مدرک دکتری به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه استخدام شوند.

این مقام مسئول وزارت علوم، با بیان اینکه دانشجویان به جز انگلیس به هر کشور دیگری می توانند اعزام شوند، ادامه داد: در این باره لازم است یک درخواست به وزارت علوم ارائه دهند، راهنمایی اولیه می شوند و بعد اعزام خواهند شد.

مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: نرخ مقرریها تغییر نکرده، البته در حال برنامه ریزی هستیم که فرایند مقرریها بر اساس نظر دانشجویان و رایزنان همچنین در وزارت علوم بررسی شود، در نهایت برای هر کشوری درصدی تعیین خواهد شد. در صورت تایید در شورای مرکزی بورس برای هیأت دولت ارسال می شود.

کد خبر 174196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز