همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در پی تجمیع آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم، گفت: تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، علاقه‌مندی خود را برای پذیرش در دانشگاه آزاد نیز اعلام کنند، اظهار کرد: در نهایت پس از برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته در دوم شهریور ماه، نمرات خام این دسته از داوطلبان به مرکز آزمون دانشگاه آزاد ارائه می‌شود.

وی افزود: سپس در دهه اول شهریور ماه به داوطلبانی که برای پذیرش در دانشگاه آزاد علاقه‌مندی خود را اعلام کرده‌اند، فرصتی در نظر گرفته می‌شود تا از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه فقط برگزاری آزمون به صورت مشترک با وزارت علوم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه فرآیندهای دیگر همچون گزینش، انتخاب رشته، اعلام نتایج و حتی مرحله تکمیل ظرفیت توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

سجادی با بیان اینکه این دوره به صورت آزمایشی در حال انجام است، اظهارکرد: این تجمیع در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر برای داوطلبان است.

در این رابطه پیش از این حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش از تجمیع آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با سایر موسسات آموزش عالی وزارت علوم خبر داده بود و با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است که آزمون کارشناسی ناپیوسته 91 دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تجمیع شود، اظهار کرد: بر این اساس ثبت‌نام این آزمون به صورت متمرکز فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از روز سه‌شنبه 30 خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته از 30 خرداد ماه گفت: مهلت ثبت‌نام این آزمون تا ساعت 24 روز سه‌شنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دوره کاردانی و یا فوق دیپلم و همچنین کاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت و دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

توکلی با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 29 مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی روز پنج‌شنبه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 174147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز