همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که سهمیه‌بندی‌های حج نباید به عنوان یک اصل، استثنا و در جای خاص تلقی شود، گفت: در آینده جلوی برخی سهمیه‌های خاص حج و عمره را خواهم گرفت و حاکمیت قانون را به عنوان اصل قلمداد خواهم کرد.

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در کشور اسلامی ایران وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود در پیش‌برد کارها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها مراجع تقلید هستند، از این‌رو امروز از نزدیک با دیدگاه این بزرگان آشنا شدیم که همه را مکتوب کرده و یقینا با بررسی آن در اتاق فکر سازمان حج و زیارت، این نکات به صورت بندهای اجرایی برای کارگزاران حج و عتبات برای بهتر شدن خدمت‌رسانی به زائران، ابلاغ می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که هیچ شأنی جز خدمت به زوار نداریم و همه توانمان را در خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران خانه خدا و عتبات عالیات به کار می‌گیریم تا هیچ دغدغه‌ای جز ادای مناسک و زیارت نداشته باشند، بر خدمات‌رسانی هرچه بیشتر در مسأله اسکان، تغذیه، خدمات بهداشتی، حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری و پزشکی با توجه به امکانات موجود تأکید کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که نوآوری حضرت‌عالی در سمت ریاست حج و زیارت چه خواهد بود، تصریح کرد: مدیریت عملیاتی را که همه چیز در مدیر متمرکز شود، نمی‌پسندم، باید تفویض اختیار کرد و مسؤولیت خواست، بنده به مدیریت کلان نگاه می‌کنم و در کنار آن یقینا بر شایسته‌سالاری تأکید دارم و نیروهای وارسته، شایسته و با تجربه سازمان را به کار خواهم گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که مواردی را مشاهده کرده‌ام که در آینده با سیاست‌گذاری در رفع آن‌ها تلاش خواهم کرد، اظهار داشت: سهمیه‌بندی‌های حج نباید به عنوان یک اصل، استثنا و در جای خاص تلقی شود، این‌که مردم در صف باشند و زیارت خانه خدا به عنوان سهمیه به افراد خاصی داده شود، جلوی این کار را خواهم گرفت و حاکمیت قانون را به عنوان اصل قلمداد خواهم کرد.

وی که در یکی از دیدارهای خود گفته بود به همراه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت می‌خواهد مدیریت اسلامی را در سازمان مطبوعش پیاده کنند در پاسخ به این سؤال که ملاک‌های مدیریت اسلامی چیست، گفت: ملاک‌های مدیریت اسلامی آن است که انسان در خدمت به دیگران ذوب شود، خود را نبیند و بداند که مسؤولیت لقمه نیست و باید در برابر خداوند جوابگو باشد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که مسؤول در یک نظام اسلامی باید بداند که در برابر مردم هم بازخواست می‌شود، اظهار داشت: با همدلی، هماهنگی و همفکری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آن مدیریت اسلامی که الگو و اسوه آن، مدیریت پیامبر اکرم‌(ص) در مدینه، مدیریت امام علی‌‌(ع) در کوفه و مدیریت حضرت امام‌‌(ره) و رهبر معظم انقلاب است، پیاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار روز دوشنبه خود با وزیر حج عربستان گفت: در این دیدار درباره آخرین وضعیت حج سال 91 بحث شده و قراردادهای لازم بسته خواهد شد که انشاءالله پس از آن ملاقات، نتیجه مذاکرات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 174019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز