سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصرف منظم ویتامین K باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود، از رسوب کلسیم در رگ‌ها و کلیه‌ها جلوگیری می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، و احتمالاً سرطان پیشگیری به عمل می‌آورد.

منابع غذایی ویتامین k

نتایج پژوهش جدیدی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که ویتامین K با پیری مقابله می‌کند اما متأسفانه کمبود این ویتامین شایع است.

ویتامین K که به انعقاد خون کمک می‌کند، آنتی‌اکسیدان بسیار قوی‌ای محسوب می‌شود که حتی قدرت آنتی‌اکسیدانی آن از ویتامین E نیز بیشتر است.

محققان آمریکایی معتقدند که جذب منظم این ویتامین استحکام استخوان‌هارا بالا می‌برد، رگ‌ها و کلیه‌ها را در شرایط مطلوب نگه می‌دارد و از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری به عمل می‌آورد.

از این گذشته ویتامین K در مقابله با التهاب‌های مربوط به آرتریت و همچنین بیماری آلزایمر نیز موثر است.

این ویتامین کلسیم بدن را تنظیم می‌کند و در جایی که لازم باشد یعنی در استخوان‌ها نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد که کلسیم وارد رگ‌ها شود.

این ویتامین به میزان زیادی در سبزی‌جات برگ سبز مثل اسفناج، کلم چینی، کلم برگ و همچنین گل کلم، دانه‌ی سویا و برخی از غلات وجود دارد.

محققان توصیه می‌کنند میوه و سبزی‌جاتی که باعث جذب ویتامین K بیشتری می‌شوند را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

محققان با مطالعه روی ویتامین‌ها، مواد معدنی و میزان جذب افراد در سی سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که به احتمال زیاد نیاز مردم به ویتامین‌ها بیش از میزانی است که در حال حاضر جذب می‌کنند.

منبع: lanutrition

کد خبر 173810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز