سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور ارشد رئیس ‌جمهور آمریکا، باراک اوباما در امور مواد مخدر خواستار تاکید بیشتر بر برخورد با سوءمصرف مواد در آمریکا به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی و نه صرفا یک جرم شد.

addiction

به گزارش خبرگزاری فرانسه گیل کرلیکوفسکی، در یک سخنرانی در مرکز بتی فورد در پالم اسپرینگز کالیفرنیا گفت قوانین آمریکا که مصرف مواد مخدر را مجازات می‌کند، باعث می‌شود دستیابی به درمان برای معتادان مواد به مخدر سخت‌تر شود.

او گفت: "مشکل مواد مخدر در آمریکا باید به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی در نظر گرفته شود، نه صرفا مسئله‌ای مربوط به عدالت کیفری."

او گفت: "قوانین و مقرارت بیش از حدی که برای مجازات یا جلوگیری از مصرف مواد مخدر وضع شده‌اند، تمایزی میان فردی که به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهد و فردی که در مسیر بهبودی است، قائل نمی‌شود."

اداره سیاست ملی کنترل مواد مخدر به ریاست کرلیکوفسکی در ماه آوریل یک راهبرد جدید ضد مواد مخدر را اعلام کرد خواستار بیش از 100 تغییر در قوانین آمریکا و برنامه‌های ضد مواد مخدر می‌شود.

این اداره تخمین می‌زند که در ماه مارس امسال 23.5 میلیون آمریکایی برای اعتیاد به الکل و مواد مخدر تحت درمان بوده‌اند.

این اداره همچنین گزارش کرد مصرف کوکائین از سال 2006 به بعد 40 درصد افت کرده و مصرف مواد مخدر به طور کلی از سال 1979 به بعد در آمریکا به اندازه یک سوم کاهش پیدا کرده است.

اما به گزارش این اداره میزان مصرف ماری‌جوانا (کانابیس) در میان جوانان ثابت باقی مانده است، و به مقامات هشدار داده است که مصرف مواد مخدر مصنوعی دارای اثرات ویرانگر در حال افزایش است.

کد خبر 173785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز