گروه شهری: به منظور حمایت از سفرهای ارزان قیمت و ترویج فرهنگ سفر در میان خانوارهای ایرانی به ویژه اقشار کم درآمد و متوسط، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی طرح «سفرکارت» را در ایام نوروز امسال به اجرا می‌گذارد.

ملک زاده معاون امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: این طرح با صرف بیش از 8 ماه کار کارشناسی مستمر و استعلام و رایزنی با کارشناسان این حوزه به مرحله اجرا درآمده است.

وی با  اشاره به جریانی به نام« مدیریت هوشمندانه سفر» افزود: این مدیریت توسط این سازمان بایستی با همکاری همه دست‌اندرکاران صنعت گردشگری بر کشور اعمال شود. اصولا ایجاد سفرهای ارزان قیمت با نگاه کلی از تکالیف و وظایف اصلی ما در سازمان است.

وی در ادامه افزود: در فاز اول این طرح بیش از 700 هتل و واحد اقامتی در سراسر کشور با انعقاد تفاهم نامه در طرح شرکت می کنند و با ارائه تخفیف های قابل توجه در قبال دارندگان سفر کارت در ایام نوروز به فعالیت خواهند پرداخت. 

ملک‌زاده عنوان کرد: 60 مهمانسرای شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در تمامی ایام سال با ارائه حداقل 40 درصد تخفیف در نرخ اقامت و 10 درصد تخفیف در نرخ غذا در این طرح مشارکت می کنند.

وی با اعلام استفاده نکردن از یارانه های دولتی در اجرای این طرح گفت: تمهیدات حمایتی مورد نیاز بطور غیر مستقیم از محل تخفیفات اعطائی صنوف گردشگری کشور پوشش داده شده است.

هوشنگ غفار پور رئیس هیأت مدیره موسسه تحقیقاتی گابین آسیا در مورد این طرح ضمن اشاره به نمونه های قبلی این طرح ها گفت: ما در سالهای گذشته طرح های مشابه زیادی داشتیم که اتفاقا در همان روزهای شروع طرح اهداف بسیار قابل توجهی را مطرح کرد که شاید یکی از مهمترین این طرح‌ ها، طرح بن سفر بود.

وی با اشاره به ابهام این طرح ها در مرحله اجرا و برنامه ریزی گفت: متاسفانه شناخت دقیقی از مراکز گردشگری وزمان  پیک سفر وجود ندارد.

وی شرایط غیر فصلی هتل ها و اماکن اقامتی را دلیلی بر این مدعا دانست و گفت: هنگامی که بسیاری از هتلها و اقامتگاه های گردشگری در روزهای غیر تعطیل از نرخ های مصوب تبعیت نمی کنند مسلما در روزهایی که تقاضای سفر بسیار بیشتر است نمی توان انتظار داشت که چندان وقعی به این برنامه‌ها بگذارند.

کد خبر 17370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز