گروه شهری: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 9‌هزار نفر در حوزه خدمات شهری برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌ (ره) تلاش کردند گفت:

 تمام زیر‌ مجموعه‌های حوزه خدمات شهری از جمله سازمان بازیافت، سازمان بهشت زهرا(س)، سازمان میادین و میوه و تره‌بار، سازمان آتش‌نشانی، سازمان زیباسازی، سازمان پارک‌ها و... در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با تمام ظرفیت و توان خدمات رسانی کردند.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه تمام سازمان‌ها و کارکنان حوزه خدمات شهری برای برگزاری مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) در آماده باش کامل بودند گفت: 6 هزار نفر از کارکنان حوزه خدمات شهری و 3‌هزار نفر نیروی کارگری برای برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) تلاش کردند و نیروهای کارگری حوزه بازیافت و جمع‌آوری پسماند به‌صورت گسترده در بهشت‌زهرا(س) و حرم مطهر حضور یافتند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به نظافت و پاکیزه‌سازی‌ محیط اقدام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در حوزه خدمات شهری برای برگزاری مراسم ارتحال امام‌خمینی (ره) صورت گرفته است گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل نیز ضمن برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی، کار جمع‌آوری، کنترل و نظارت دستفروشان و سد معبر را بر عهده داشت.

عبداللهی خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی نیز در طول برگزاری مراسم ارتحال، حضوری گسترده داشتند؛ چنان‌که 400‌نیروی آتش‌نشان با به کارگیری 70‌دستگاه خودروی سنگین و 52‌دستگاه خودروی سبک در محل برگزاری مراسم حضور داشتند که خوشبختانه حادثه‌ای حین برگزاری مراسم رخ نداد.

توزیع 1.5 میلیون نسخه محصول فرهنگی

همچنین مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از توزیع 1.5‌میلیون نسخه محصول فرهنگی در مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) بین زائران خبر داد.عبادالله رمضانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره)، 6 ایستگاه فرهنگی در قریب به 10‌هزار متر فضا ایجاد و در این ایستگاه‌ها محصولات متعدد فرهنگی به زائران ارائه شد.

وی تأکید کرد: موضوعات محصولات فرهنگی توزیع‌شده بین زائران حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره)، پیرامون زندگی آن حضرت، خاطرات، درس‌ها و آموزه‌های ایشان بود و به نوعی با نشان دادن شکل و نوع رابطه امام خمینی (ره) با خانواده‌شان الگوی یک خانواده دینی ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین در ایستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی مانند برنامه‌های خاص کودکان، مجموعه‌های نمایشگاهی و ... نیز اجرا شد و در مجموع زائران حرم مطهر استقبال بسیار خوب و گسترده‌ای از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه شده داشتند.

انتقال 600‌هزار زائر به وسیله مترو و اتوبوس

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از جابه‌جایی 600‌هزار زائر توسط اتوبوس و مترو خبر داد.سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با تهران سما با بیان این مطلب اظهار کرد: 5‌هزار دستگاه اتوبوس در مراسم ارتحال امام‌(ره) نسبت به خدمات رسانی و جابه‌جایی زائران از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر و برعکس اقدام کردند و خدمات رسانی اتوبوس‌ها از 70 میدان اصلی پایتخت، پایانه‌ها و مبادی اصلی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین متروی تهران از ساعت 22:30 روز 13‌خرداد تا ساعت 5:30 صبح دوشنبه با سر‌فاصله یک ساعت خدمات‌رسانی کرد و از 5:30 تا 9‌صبح با سرفاصله 5 دقیقه و از 9‌صبح به بعد با سرفاصله 4‌دقیقه نسبت به انتقال زائران به حرم مطهر اقدام کرد. همچنین در برگشت سر‌فاصله حرکت قطارهای مترو با توجه به حجم انبوه مسافران 2‌دقیقه بود.

تشکری خاطرنشان کرد: در مجموع متروی تهران به زائران حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) با 120 حرکت قطار خدمات رسانی کرد و استقبال زائران از مترو و حمل‌ونقل عمومی بسیار خوب و چشمگیر بود.معاون شهردار تهران تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی نیز با 650 دستگاه تاکسی با استقرار در نقاطی که محدودیت ترافیکی اعلام شده بود، نسبت به جابه جایی و انتقال زائران به حرم مطهر اقدام کرد و همچنین بخشی از تاکسی‌ها در خدمت ستاد گمشدگان قرار گرفتند.

ارائه خدمات درمانی به بیش از هزار نفر

مدیرعامل شرکت شهر سالم هم از ارائه خدمات درمانی به بیش از هزار نفر زائر در حرم مطهر خبر داد و گفت: در مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره)درمانگاه این شرکت که در حرم مطهر مستقر بود به 1058‌زائر خدمات درمانی ارائه کرد. غفاری مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان این مطلب به تهران سما گفت:

درمانگاه این شرکت که به مناسبت ایام سوگواری رحلت امام‌خمینی‌(ره) از ساعات اولیه صبح روز سیزدهم خرداد برپا شد تا پایان مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پذیرای زائران حرم امام و مراجعه‌کنندگان به این درمانگاه بود. وی خاطرنشان کرد: شرکت شهر سالم با ظرفیت 82 نفر از پرسنل خود شامل پزشک، پرستار، تکنیسین اورژانس، کارشناسان بهداشت و عوامل ستادی در شیفت‌های تعیین‌شده به زائران حرم امام‌خمینی‌(ره) خدمات ارائه کرد.

غفاری با اشاره به اینکه تا ساعت 9 صبح روز 14 خرداد 1058 نفر از زائران جهت انجام امور درمانی خود به درمانگاه شرکت شهر سالم مراجعه کردند افزود: بیشتر مراجعات زائران به درمانگاه به‌علت دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی، سردرد و فشارخون بوده است.

وی گفت: تاکنون 4‌نفر از افراد مراجعه‌کننده به درمانگاه شرکت شهر سالم مستقر در حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) پس از انجام اقدامات اولیه، توسط آمبولانس‌های این شرکت جهت تکمیل مراحل درمانی خود به بیمارستان‌های مربوطه اعزام شده‌اند.
غفاری همچنین با تأکید بر لزوم نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در طول اجرای مراسم، خاطرنشان کرد:

منابع آب آشامیدنی درنظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران و همچنین بسته‌های پذیرایی ویژه زائران، توسط کارشناسان بهداشت شرکت شهر سالم مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و همچنین به‌منظور آگاهی زائران و تذکر موارد و نکات بهداشتی و ایمنی، شرکت شهر سالم اقدام به تهیه بروشورهای پیشگیری از گرمازدگی و مسمومیت‌های غذایی و کمک‌های اولیه کرده و آنها را بین زائران توزیع کرد.

کد خبر 172959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز