گروه شهری: فاز نخست احداث بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و تفرجگاهی غرب پایتخت در حاشیه روددره کن تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

سعید طلوعی شهردار منطقه 5 با اعلام این خبر گفت: بوستان جوانمردان به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای تفرجگاهی غرب تهران با طراحی ظرفیت‌های مناسب با مشارکت شهرداری منطقه 5 و 22 در حاشیه رودخانه کن احداث شد. وی با اشاره به تکمیل فاز نخست احداث بوستان جوانمردان افزود: فاز نخست این پروژه به طول 7کیلومتر حد فاصل بزرگراه شهید همت تا پل حکیم با ایجاد جاذبه‌های تفریحی‌گسترده اجرا شد.

شهردار منطقه5 با اشاره به احداث بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر چادری در ضلع شرقی بوستان جوانمردان تصریح کرد: این سالن آمفی تئاتر با گنجایش یکهزار و200‌نفر و سن دوطبقه در فضایی به مساحت 2400 مترمربع جهت اجرای مراسم‌های آیینی همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، جشن‌ها، مسابقات، نمایش فیلم و... احداث شد.

به گفته شهردارمنطقه5 ایجاد مسیرهای مخصوص درشکه، دوچرخه، پیاده‌راه، فضاهای ورزشی وبازی کودکان، رستوران سنتی، زمین اسکیت، آلاچیق‌های مدرن، آبنمای موزیکال و پرده‌ای، یک باب نمازخانه و... از دیگر امکانات طراحی شده در این مجموعه است. شهردار منطقه در ادامه از احداث 50کیلومتر فضای سبز در حاشیه روددره کن خبر داد و گفت: نصب سردیس مفاخر ایرانی، جوانمردان و شهدای دفاع مقدس و همچنین نصب احجام و آثار انتزاعی در فضای سبز از دیگر طرح‌های اجرایی در بوستان است.

طلوعی در ادامه به احداث 2پارکینگ در حاشیه این مجموعه تفریحی اشاره کرد و گفت: به‌منظور تامین فضای مناسب پارک خودرو مورد نیاز مجموعه‌های رفاهی و تفریحی 700 واحد فضای پارک خودرو در حاشیه بوستان جوانمردان احداث شد. پیش از این نیز در روددره فرحزاد بوستان نهج‌البلاغه به منظور حفظ این روددره از ساخت و ساز و ایجاد فضای تفرجگاهی برای خانواده‌ها ساخته شده بود.

کد خبر 172768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز