گروه شهری: مرکز پذیرش عروجیان بهشت زهرا که عنوان بزرگ‌ترین مجتمع متوفیان کشور را دارد پس از مراسم ارتحال امام خمینی(ره) به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگار شهرنوشت مبنی بر اینکه چه زمانی مرکز پذیرش عروجیان بهشت زهرای تهران به بهره‌برداری رسمی می‌رسد گفت: تصمیم بر این است که بعد ازمراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این مرکز که بزرگ‌ترین مجتمع متوفیان کشور است به بهره‌برداری رسمی برسد. وی با تاکید بر اینکه مرکز عروجیان به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد افزود:

بهره‌برداری آزمایشی برای این است که اگر احیانا مشکلاتی وجود داشته باشد رفع شود. عبداللهی تصریح کرد: این مرکز در مناسبتی خاص با حضور شهردار تهران و جمعی از ائمه جماعات به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش شهرنوشت، ساختمان قدیم و غسالخانه بهشت زهرا قدمتی 40 ساله دارد که به‌دلیل فرسوده بودن دیگر جوابگوی تعداد متوفیان نیست، بنابراین ساخت مجموعه جدیدی با عنوان مجتمع عروجیان در محدوده شرقی بخش توسعه قدیم و حد فاصل توسعه قدیم و جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت. این مرکز حدود 6.5 هکتار است و عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده است. سال گذشته پیکر شهید حسن تهرانی مقدم به جهت تیمن و تبرک، در سالن‌های تطهیر این مجموعه غسل داده شد.

کد خبر 172767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز