همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: روزی خواهد آمد که اهمیت نقش ساختاری و اساسی امام خمینی(ره) در تمام تحولات بزرگی که در منطقه ما رخ داده است و در انقلاب‌های اخیر هر چند پس از چندین دهه شکل گرفت آشکارتر خواهد شد.

nassrollah

مهر به نقل از المنار نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تالار اونیسکو بیروت به تشریح ابعاد مهم شخصیتی و همچنین مبارزاتی امام راحل(ره) پرداخت.

نصرالله درابتدای سخنان خود اظهار داشت نبرد و مبارزه هنوز پایان نیافته است زیرا فلسطین همچنان تحت اشغال است و یک ملت به طور کامل آواره شده است و همچنان از آوارگی رنج می‌برد.

وی افزود: همچنان هزاران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران هستند و صحنه پیکرهای شهدای فلسطینی که به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند بر وحشی بودن دشمنی که پیکرهای شهدا را هم تحویل نمی‌دهد، تاکید می‌کند.

وی با تاکید بر نقش تعیین کننده و تاثیرگذار امام خمینی(ره) در شکل گیری مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: این امام بود که با توکل بر خداوند، تمام خطرات و تهدیدها را برای پیروزی انقلاب به جان خرید و از هیچ تهدیدی نهراسید.

نصرالله موفقیت امام امت در تشکیل حکومت اسلامی و دولت سازی را یک اقدام بسیار مهم دانست و گفت : امام خمینی(ره) یک فقیه بزرگ و فیلسوفی عالیقدر و عارف واندیشمند اسلامی مبتکر و نوگرا و دارای ویژگی‌های شخصیتی بزرگی بود.

وی تصریح کرد: روزی خواهد آمد که اهمیت نقش ساختاری و اساسی امام خمینی(ره) در تمام تحولات بزرگی که در منطقه ما رخ داده است و در انقلاب‌هایی که هر چند پس از چندین دهه شکل گرفت نمایان خواهد شد.

نصرالله مهمترین دستاورد امام خمینی(ره) را تشکل حکومت اسلامی دانست که با تمام چالش‌ها و تهدیدها به مقابله برخاست و الگوی پیشرفته‌ای مبتنی بر اسلام در حکومت‌داری ارائه کرد.

نصرالله همچنین خاطرنشان کرد امام خمینی(ره) از همان آغاز مبارزات، اهتمام خاصی به مسئله فلسطین و قدس نشان می‌دادند و اعتقاد داشتند مسئله فلسطین و قدس، مسئله محوری، اعتقادی و راهبردی است که قابل سازش و به بازیچه گرفتن نیست.

وی تصریح کرد : امام خمینی(ره)، همواره منادی وحدت و همبستگی میان همه مسلمانان و مستضعفان بود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد : چالش‌های جهانی هیچ تغییری در موضع امام خمینی(ره) ایجاد نکرد.

نصرالله همچنین در خصوص تحولات کنونی منطقه گفت: چالش اصلاح چالش بزرگ در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای عربی است.

کد خبر 172759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز