همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مجوز راه اندازی تمام رشته های دکترای دانشگاه در پردیس شماره دو این دانشگاه صادر شده است.

دکتر علی‌رضا رضوانی در گفتگو با مهراعلام کرد: شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز راه اندازی تمام رشته های دکترای دانشگاه در پردیس شماره دو این دانشگاه که به صورت آزاد دانشجو پذیرش می کند را صادر کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه سیستان و بلوچستان تا سال گذشته در 25 رشته گرایش مقطع دکتری دانشجو پذیرش می کرد که امسال مجوز راه اندازی سه رشته گرایش جدید تحت عنوان دکترای مهندسی برق با گرایش کنترل، دکترای باستان شناسی و دکترای باستان شناسی با گرایش منابع انسانی از شورای گسترش وزارت علوم اخذ شد که تعداد رشته های دکترای دانشگاه به 28 رشته گرایش افزایش یافت.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان جزء دانشگاه های مادر جنوب شرق محسوب می شود و باید به سمت پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و افزایش ظرفیت در این مقطع حرکت کند، مجوز راه اندازی تمام 28 رشته گرایش دوره دکترای دانشگاه در پردیس شماره دو دانشگاه سیستان و بلوچستان هم صادر شد.

شهرکی معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: سال گذشته پردیس شماره دو فقط در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش کرد که امسال قرار است برای اولین بار در مقطع دکتری هم دانشجو پذیرش کند.

وی ادامه داد: پذیرش اولویت از طریق آزمون سراسری است ولی پیگیر این مسئله هستیم در صورتی که ظرفیت دانشگاه تکمیل نشود از طریق مجوز شورای گسترش و زیر نظر سازمان سنجش برای این پردیس آزمون تخصصی دکتری به صورت مستقل برگزار کنیم.

کد خبر 172223

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز