یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان علوم پزشکی آلمان در مقاله جدیدی تاکید کردند که مصرف مواد غذایی غنی از املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری برای تامین نیاز بدن، بسیار بهتر و بی خطرتر از مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها است چون در برخی موارد این مکمل‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی به بدن وارد کنند

مکمل‌های غذایی

به گزارش ایسنا، این کارشناسان در یک مطالعه جدید متوجه شدند که مصرف برخی از داروهای مکمل کلسیم می‌تواند احتمال ابتلا به حمله قلبی را در بعضی از مصرف کنندگان این مکمل‌ها بیش از حد معمول افزایش دهد. مکمل‌های کلسیم معمولا برای تقویت استخوانها و پیشگیری از شکستگی‌های استخوانی در بیماران سالمند تجویز می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این کارشناسان در بررسی‌های جدید خود تاکید کردند که تجویز این مکمل‌ها برای سالمندان باید با احتیاط‌های لازم از سوی متخصصان صورت گیرد اما قبل از هرگونه مصرف این مکمل‌ها توصیه می‌شود که بیماران حتی المقدور به جای مکمل‌ها از مواد غذایی طبیعی غنی از این املاح استفاده کنند.

کارشناسان مرکز مطالعات سرطان آلمان در این مطالعه تقریبا 10 ساله دریافتند که خطر احتمالی حمله قلبی در افرادی که قرص کلسیم می‌خورند ممکن است افزایش قابل توجهی پیدا کند.

لبنیات و شیر مهمترین منابع غذایی حاوی کلسیم هستند. مواد غذایی لبنی غنی شده مانند شیر سویا و سبزی‌جات سبز و دارای برگ‌های پهن نیز منابع مفید کلسیم هستند.

کد خبر 172142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز