همشهری آنلاین: عیسی کشاورز مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری گفت: تا به حال بیش از 2500 اثر در رشته‌های نقاشی، پوستر، عکس و موسیقی به دبیرخانه ارسال شده است که داوطلبان در رشته نقاشی بیشترین آثار را به خود اختصاص داده که آثار در تالار حافظ و نگارخانه سرو به نمایش درمی‌آیند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود: نمایشگاه روز یکشنبه 7 خرداد ساعت 11 در تالار حافظ شیراز افتتاح می‌شود که در نمایشگاه برپا شده بیش از یکصد اثر در همه رشته‌ها به نمایش گذاشته شده است.

کشاورز بیان داشت : آثار متعددی از شیراز، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، استان مازندران، رشت، تبریز و استانهای دیگر ارسال شده است که بیش از 15 داور در مرحله نهایی روزهای جمعه و شنبه آثار را بازبینی و از بین آنها نفرات برگزیده را اننتخاب کردند و البته در برخی از آثار نیز هیچ اثری انتخاب نشد.

وی گفت: روز 8 خرداد ماه نیز برای مدیران آموزش استانهای کشور نشستی با معاون هنری پیش‌بینی شده است که ساعت 9 صبح در هتل ستارگان اجرا و فرازهایی از حوزه آموزش کاردانش کشور در حوزه فرهنگ و هنر بررسی و در این نشست برترین مدیر آموزش در کشور معرفی و تجلیل می‌شود.

مراسم اختتامیه و اهداء جوایز به برگزیده‌های نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارتی کل کشور روز دوشنبه 8 خرداد در تالار حافظ برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 17 شروع و در آن جمعی از هنرمندان حوزه‌های کاردانش، اساتید، معلمان و مدیران مراکز مهارت آموزشی و کاردانش و همچنین داوطلبان و دانش جویان این رشته‌ها حضور دارند که در مراسم اختتامیه نیز شاه آبادی، معاون هنری وزیر سخنرانی دارد و پس از آن عالیشوندی دبیر جشنواره و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همچنین مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی می کنند.

در این مراسم برنامه‌های هنری در قالب تئاتر و موسیقی و شعرخوانی اجرا و اهداء جوایز به نفرات برتر نیز انجام می‌شود.

کد خبر 171906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز