همشهری آنلاین: افراد مختلفی،‌از ورزشکاران گرفته تا هنرمندان و چهره‌های مشهور در حال نمایش دادن مشعل المپیک در شهرهای مختلف بریتانیا هستند در حالی که کاروانی از خودروهای مختلف این دوندگان را همراهی می‌کنند کاروانی که به واسطه ایجاد دی‌اکسید کربن ردپای کربنی قابل توجهی از خود به جا می‌گذارد.

المپیک

اولین چیزی که در مسیر دویدن فرد حامل مشعل المپیک دیده می‌شود،‌ دو موتورسوار پلیس است،‌ پس از آن چند خودروی گشت،‌ یک BMW که طرح مشعل المپیک بر روی آن نقش بسته و یک "رنجرور" که مقامات محلی را به همراه دارد.

پس از عبور این خودروها به مدت 10 دقیقه کاروانی از اتوبوس‌ها،‌ خودروها، کامیون‌ها،‌ موتورهای پلیس و انواع دیگری از وسایل نقلیه از خیابان‌ها عبور می‌کنند و در نهایت یک BMW دیگر از ورود تماشاچیان به فضای حرکت خودروها جلوگیری می‌کند.

هر یک از این خودروها بخشی از افراد حاضر در اجرای برنامه‌های گرداندن مشعل المپیک را به همراه دارند و عبور آنها از میان خیابان‌های مختلف در بریتانیا ترافیک شدیدی را به همراه دارد. تعداد حدودی خودروهایی که همواره حامل مشعل را دنبال می‌کنند ‌47 است. 16 دستگاه از این خودروها در گروه خودروهای کلیدی قرار دارند که همواره دونده را دنبال می‌کنند اما تعداد دیگر خودروها متغیر است و ممکن است در شهری بیشتر و در شهر دیگر کمتر باشند.

المپیک

کمیته المپیک حضور این خودروها را در اجرای آنچه "عملیات عظیم تدارکاتی" می‌خواند،‌ لازم دانسته و اعلام کرده که هر یک از این خودروها نقش ویژه خود را دارند که البته بخشی از این نقش تبلیغاتی است.

در حالی که این کاروان مسیر خود را به سوی استادیوم المپیک طی کرده و در ماه جولای به این استادیوم خواهد رسید،‌ آنچه از حرکت آن در محیط باقی می‌ماند ردپایی از دی‌اکسید کربن منتشر شده از این خودروهاست.

"وندی بوکلی" مدیر شرکت CF Ltd که به شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا دی‌اکسید کربن را از فعالیت‌های خود حذف کنند،‌ می‌گوید در صورتی که تعداد خودروهای این کاروان به صورت ثابت 47 دستگاه باشد میزان دی‌اکسید کربن منتشر شده از آنها 223 تن خواهد بود، این میزان دی‌اکسید کربن با آلودگی کربنی سفر با خودروی تویوتا Prius در مسیری به طول دو میلیون و 253 هزار و 81 کیلومتر برابری می‌کند.

کد خبر 171550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز