سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشمولان غیرغایبی که تا پایان سال 1390 واجد شرایط معافیت‌هایی از قبیل معافیت جد و جده، سه‌برادری و .. بوده‌اند در صورتی که همچنان واجد شرایط معافیت هستند تا 31 شهریور سال 91 فرصت دارند تا برای ثبت و رسیدگی به درخواست خود اقدام کنند.

سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به این که تصویب قانون جدید وظیفه عمومی، تغییر ضوابط برخی از معافیت‌ها یا حذف آن را در برداشته است در این راستا برخی ازمشمولان که واجد شرایط معافیت‌های اجرایی سال 1390 از قبیل معافیت جد و جده، سه برادری، کسرخدمت منجر به معافیت و ...بوده و بدلیل عدم‌آگاهی یا پاره‌ای از مشکلات در سال 1390 موفق به بهره‌مندی از این نوع معافیت‌ها نبوده‌اند. درصورتی که همچنان واجد شرایط معافیت باشند تا تاریخ پایان شهریور ماه فرصت دارند تا برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) اقدام کنند.

واجدان شرایط معافیت سه‌برادری در سال 90 با مساعدت سازمان وظیفه عمومی ناجا در باب این نوع معافیت، چنانچه فرزند سوم خانواده حداقل نیمی (9ماه) از مدت خدمت دوره ضرورت را تا پایان سال 90 گذرانده و خدمت وی همچنان استمرار داشته باشد، به عنوان برادر خدمت کرده محسوب شده و برادر چهارم وی درصورتی که همچنان واجدشرایط این نوع معافیت باشد تا پایان شهریور ماه می‌تواند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)مراجعه کند، همچنین در این نوع معافیت، کسرخدمت بسیج خدمت کرده نیز با مدت خدمت آنان قابل تجمیع است.

کلیه مشمولان غیرغایب که تا اول تیرماه 91 واجد شرایط معافیت کفالت پدر بالای 59 سال تمام بوده بنابراین تا این تاریخ موفق به ارائه درخواست خود نشده‌اند، در صورتی که همچنان واجد شرایط این نوع معافیت باشند تا 31 شهریورماه مهلت ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) را خواهند داشت.

کد خبر 171527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز