مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حرکت مداوم در مدار اطراف زمین با سرعت 27 هزار کیلومتر در ساعت است، اما به گفته ساکنان این مدارگرد بویژه "دون پتیت" فضانورد ناسا، دلیلی ندارد که یک نشانی پستی ثابت برای آن وجود نداشته باشد

اولین نشانی پستی فضایی

به گزارش ایسنا، کشتی‌های نیروی دریایی و حتی ایستگاه‌های دورافتاده در قطب جنوب نیز از نشانی پستی برخوردارند، از این رو "پتیت" به ایجاد چنین نامگذاری پستی برای برآورده کردن این نیاز از طریق وبلاگ خود در ناسا پرداخته است.

وی در این وبلاگ نوشته است: اطاق خواب من، یک جعبه کوچک به اندازه تابوت در پنجمین عرشه فضایی نود شماره 2 قرار دارد. من در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در مدار پایین زمین (LEO) با شیب مداری 51.603 درجه و ارتفاع میانگین 400 کیلومتر ساکن هستم. از این رو نشانی پستی من به این قرار خواهد بود: نود شماره 2،‌ عرشه پنجم، ISS، LEO، 51.603

در این سیستم، عدد 51.603 کد پستی بوده که در آن اولین سه عدد به نمایش شیب مداری و دو عدد آخر به نمایش خود ایستگاه فضایی می‌پردازد.

ایستگاه فضایی سومین مدارگرد در این محل مداری پس از مجموعه ایستگاه‌های سالیوت و میر است. به عقیده پتیت می‌توان از این نامگذاری تا زمانی که این مدار توسط 99 ایستگاه فضایی اشغال نشده، استفاده کرد.

کد خبر 171328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز