همشهری آنلاین – شهره فرجی: به جای خرید محصولات شیمیایی گران قیمت،‌ با مصرف برخی میوه و روغن‌های خاص، موهای خود را سالم و شفاف کنید.

آشنایی با بهترین میوه‌ها و روغن‌ها برای سلامت و شفافیت مو

روغن‌ها

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در تخم‌مرغ،‌گردو، و ماهی چرب مانند سالمون به شفافیت مو کمک خوبی می‌کنند.این روغن‌ها در برخی روغن‌های گیاهی یا تخم کتان - یا روغن تخم کتان، نیز وجود دارند ولی مقدار آن در ماهی چرب و تخم‌مرغ بسیار بیشتر است.

پروتئین موجود در این غذاها نیز کمک خوبی برای رشد و تقویت موها محسوب می‌شوند. بیوتین و B12 موجود در تخم‌مرغ نیز دو ترکیب مهم و ضروری هستند که برای رشد و تقویت و همچنین سلامت پوست، ناخن، و مو بسیار مفیدند.

آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است و مصرف یک آووکادوی متوسط ،‌8 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند.

اگر از طعم آووکادو خوشتان نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید می‌توانید از ماسک آن مستقیم بر روی موهایتان استفاده کنید.؛ برای تهیه این ماسک ابتدا یک آووکادوی رسیده را به صورت پوره در آورده سپس آن را با دو قاشق غذاخوری ماست،‌ یک تخم‌مرغ خام، نصف قاشق چای‌خوری روغن رزماری و یک قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا مخلوط کرده و بر روی پوست سر به مدت 20 دقیقه قرار دهید سپس موها را با شامپو بشویید.

ویتامین E به شفاف شدن مو کمک می‌کند و از ایجاد مو خوره و دوتا شدن انتهای مو نیز پیشگیری می‌کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب با طول زنجیره متوسط است و بدن ما از این چربی نسبت به چربی‌های اشباع شده استفاده متفاوتی دارد.
یکی از خواص نارگیل ایجاد شفافیت و همچنین سلامت مو است. از این روغن برای پخت مرغ و غذاهای دریایی و یا در انواع نوشیدنی‌ها استفاده کنید و یا آن را به عنوان ماسک به طور مستقیم روی موهایتان به کارببرید. برای این کار،‌ روغن نارگیل را روی کف سرتان بمالید و پس 30 دقیقه آن را بشویید.

ترکیبات ضد قارچ این روغن،‌ از ایجاد شوره سر و دیگر مشکلات مو پیشگیری کرده و در صورت بروز آن‌ها را درمان می‌کند.

ویتامین C موجود در میوه‌ها

میوه‌های سرشار از ویتامین C شامل پرتقال، هلو،‌ آناناس، توت‌فرنگی و کیوی به حفظ سلامت مو کمک می‌کنند و رژیم‌های دارای کمبود ویتامین C ، می‌توانند موها را خشک و شکننده کنند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه‌ها همچنین می‌توانند از آسیب رادیکال‌های آزاد در محیط مو پیشگیری کرده و موها را در برابر آلاینده‌ها محافظت کنند.

سعی کنید در روز از میوه‌های حاوی ویتامین C به مقدار فراوان بخورید. شما می‌توانید با مخلوط کردن آب این میوه‌ها با شامپویتان از خواص آن‌‌ها به طور مستقیم بهره‌مند شوید.

برای این کار، آب هلو، توت‌فرنگی یا کیوی و یا هر سه آن‌ها را به شامپوی خود اضافه کرده و موهای خود را با آن‌ها بشویید.( هر بار به اندازه همان دفعه، از این مخلوط تهیه کنید تا همیشه از تازه آن استفاده کنید).

http://www.ehow.com

کد خبر 171209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز