گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و برخی محدودیت‌های قانونی موجب شده تا‌کنون کمتر از 5 درصد اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه تجارت الکترونیک محقق شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به خبرنگار ما در مورد میزان تحقق اهداف و موانع پیش روی اجرای این طرح گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است که تا پایان این برنامه 20‌درصد تجارت خارجی و 30‌درصد تجارت داخلی به‌صورت الکترونیک انجام شود اما اکنون سهم تجارت الکترونیک در مبادلات تجاری داخلی و خارجی کمتر از 5‌درصد است.

جعفر محمودی با بیان اینکه اکنون سامانه‌ها و ستادهای تجارت الکترونیک راه‌اندازی شده و عملیات اجرایی در حال انجام است ، با اشاره به برخی موانع توسعه تجارت الکترونیک در کشورمان گفت: ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مشخص نبودن وظایف و اختیارات آنها مهم‌ترین مشکل کنونی پیش روی توسعه تجارت الکترونیک است. از سوی دیگر برخی ضوابط اعلام شده توسط دولت مطابق با تجارت الکترونیک نبوده و مقاومت‌های قابل توجه کاربران و مجریان دولتی و بخش خصوصی از دیگر چالش‌های پیش روی اجرای این طرح است.

همچنین قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی لوگوی اعتماد برای ارائه به فروشندگان اینترنتی کالا خبر داد و در مورد مشکلات برخی مصرف‌کنندگان برای تضمین کیفیت کالاهای دریافتی در این شیوه عرضه کالا گفت: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت ارتباطات، سایت‌های فروش اینترنتی غیرمجاز فیلتر می‌شوند.

محمدصادق مفتح با بیان این مطلب گفت: بر این اساس با طراحی لوگوی اعتماد و درنظر گرفتن 5 ستاره برای تمامی فروشندگان کالا در فضای سایبری‌، سایت‌های فروش کالا باید با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت لوگوی اعتماد را کسب کنند.

کد خبر 171132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز