همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم از نهایی شدن طرح پذیرش هدفمند دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه ها خبر داد و گفت: بر این اساس دانشگاه ها می‌توانند بر اساس توانمندی‌های سایر دانشگاه های همکار نسبت به پذیرش دوره دکتری اقدام کنند.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر با اشاره طرح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه پذیرش هدفمند دانشجویان دوره دکتری، افزود: بر اساس این طرح مقرر شد تا دانشگاه هایی که توانایی لازم برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری دارند از پتانسیل اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه ها برای این منظور بهره مند شوند.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از این رو موسساتی که بر اساس توانمندیهای خود تمایل به پذیرش دانشجو دارند می توانند با بهره مندی از اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

وی با تاکید بر اینکه از دانشگاه ها خواسته شد تا تفاهم نامه هایی با سایر دانشگاه ها که توان علمی دارند منعقد کنند، اظهار داشت: به این ترتیب دانشگاه ها می توانند از توان علمی سایر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی دوره های دکتری استفاده کنند.

حسنی یادآور شد: جزئیات این طرح تدوین به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه و مورد تایید قرار گرفت و متعاقب آن تدوین آیین نامه طرح در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 170713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز