همشهری آنلاین: دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی 92-91 در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه شهید بهشتی از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته و از بین دانشجویان نیم سال آخر کارشناسی ارشد در 40 رشته دکتری، دانشجو می‌پذیرد.

متقاضیان تا 15 خرداد مهلت دارند تا از طریق سایت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

متقاضیان دوره دکتری علاوه بر داشتن شرایط عمومی، باید حداقل یکی از شرایط دارا بودن حداقل میانگین 17(بدون پایان نامه) در مقطع ارشد و حداقل دو مقاله در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده معتبر ملی و بین‌المللی و دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد با معرفی معاون دانشجویی وزارت علوم را داشته باشند.

در دوره کارشناسی ارشد نیز دانشگاه می تواند حداقل یک نفر و حداکثر 20درصد از ظرفیت پذیرش هر یک از رشته های دوره بالاتر موجود را به دانشجویان ممتاز دوره پایین تر اختصاص دهد.

شرایط لازم برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد عبارتند از: رتبه های اول تا 15مرحله نهایی المپیادهای علمی کشور، دانشجویان نمونه کشوری، رتبه های اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی، نفر اول مسابقه ها و جشنواره های معتبر علمی بین‌المللی، رتبه اول کشوری.

همچنین متقاضیان این دوره باید حداقل میانگین کل دوره کارشناسی 16 داشته و بیش از یک سال از فراغت از تحصیل آنان نگذشته باشد.

کد خبر 170494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز