گروه اقتصادی : کاهش قیمت سکه به 600 هزار تومان، پیش‌خریدکنندگان سکه را درصورت دریافت سکه‌ها با ضرر مواجه می‌کند.

به گزارش همشهری، سال گذشته در 2 دوره اجرای طرح پیش فروش سکه، نرخ‌هایی بین 546 تا 627 هزار تومان برای سررسیدهای 4 تا 6 ماهه تعیین شد. به این ترتیب احتمال ضررکردن متقاضیان درصورت دریافت سکه‌هایی که هم‌اکنون با قیمتی معادل 595 هزار تومان در بازار معامله می‌شود افزایش یافته است.

در همین حال به‌نظر می‌رسد دریافت گواهی سپرده با سود 20درصد بهترین جایگزین برای دریافت سکه توسط دارندگان گواهی پیش خرید است. البته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به این مطلب به خبرنگار ما می‌گوید: یکی دیگر از راهکارهای پیش روی مردم این است که ضمن انصراف از دریافت سکه، اصل پول خود را پس بگیرند، اما از آنجا که دریافت اوراق مشارکت علاوه بر داشتن سود سالانه 20 درصد، می‌تواند موجب توسعه کشور نیز بشود، دریافت این اوراق در مجموع صرفه بیشتری برای اقتصاد کلان کشور به همراه دارد.

محمد کشتی آرای ادامه داد: در حال حاضر عرضه سکه در بازار از میزان تقاضا بیشتر است و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد که روند قیمت‌ها همچنان رو به کاهش باشد. روز گذشته سکه تمام بهار طرح قدیم با قیمت 610 هزار تومان، طرح جدید 595 هزار تومان، نیم‌سکه 302 هزار تومان و ربع سکه 170 هزار تومان در بازار تهران معامله شد. همچنین قیمت سکه گرمی نیز به98 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار هم60 هزار و 500 تومان قیمت خورد.

کد خبر 170290
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز