همشهری آنلاین: مدیرکل اموربورس و دانشجویان خارج وزارت علوم با اشاره به برخی برنامه‌های اداره کل بورس برای سال 91 در راستای نیازهای کشور،اظهار کرد: با توجه به سال آخر دولت دهم و تاکیدات وزیر علوم سعی شده است تا کارهای نیمه تمام سال‌های گذشته در سال 91 ادامه و یا به اتمام برسد.

دکتر حسن مسلمی نایینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به هدفمند کردن رساله‌های دانشجویان دکترای بورسیه داخل و خارج کشور در راستای نیازهای کشور به عنوان یکی از این برنامه‌ها، گفت: از سال گذشته با توجه به احساس نیاز به این مسئله مهم، پس از مذاکرات فراوان با اساتید، متخصصین و کارشناسان، نامه‌ای از طرف وزیر علوم برای رئیس جمهور نوشته و اعلام آمادگی برای هدایت رساله دانشجویان بورسیه دکتری در جهت حل نیازهای کشور شد.

وی ادامه داد:‌ در پی آن و با دستور دولت، وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان حج و زیارت، سازمان اوقاف و امورخیریه و غیره عناوین طرحهای تحقیقاتی مورد نیاز خود را به وزارت علوم ارسال نموده و هم اکنون در حال بررسی این موضوعات و مذاکره با دستگاههای فوق الذکر هستیم. با توجه به پیگیری بیشتر وزارت نیرو، کمیته مشترک دو وزارت تشکیل شده و تعدادی از عناوین طرحهای تحقیقاتی برای ارائه به دانشجویان تعیین شده است.

مسلمی در خاتمه تصریح کرد: بدینوسیله دانشجویان در زمان تحصیل با مراکزی که به تخصص آنها نیاز داشته، آشنا شده وپس از فارغ التحصیلی و خدمت در دانشگاه نیز در ادامه تحقیق کاربردی رساله دکترای خود کارکرده و دانشجویان خود را نیز به این امرتشویق می‌کنند.

کد خبر 169492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز