با رو به گرمی رفتن هوا - برخلاف هوای سرد- مردم در خانه‌های خود نمی‌نشینند و به هر انگیزه و بهانه‌ای از خانه بیرون می‌زنند و به بوستان‌ها و فضاهای سرسبز پیرامون شهر می‌روند.

در این میان کودکان و نوجوانان- چه برای تفریح و سرگرمی و چه برای انجام کارهای گوناگون- در طول روز حضور بیشتری در کوچه‌ها و خیابان‌ها پیدا می‌کنند. دوچرخه‌سواری از مفرح‌ترین بازی‌هایی است که در فصل گرما نوجوانان را به‌خود جلب می‌کند. علاوه بر این عده‌ای از کودکان و نوجوانان هم برای تهیه وسایل مورد نیاز خود و خانواده‌شان سوار بر دوچرخه به خرید می‌روند.

بر همین اساس بازار دوچرخه‌فروشی‌ها هم رونق می‌گیرد و پدران و مادران با فرزندان خود برای خرید انواع دوچرخه به این دوچرخه‌فروشی‌ها می‌آیند. پدران و مادران باید در خرید دوچرخه در درجه اول راحتی و آسایش فرزند خود را در نظر داشته باشند و از خرید دوچرخه‌های نامناسب سن فرزند خود اجتناب کنند؛ مثلا برخی از پدران و مادران در هنگام خرید دوچرخه به اندازه و وزن آن توجهی ندارند و در نتیجه فرزندشان در استفاده از آن دچار مشکل می‌شود.

از همه اینها گذشته، والدین باید به فرزندان خود درخصوص نحوه دوچرخه سواری در کوچه و خیابان هشدار و توجه لازم را بدهند، از جمله اینکه اگر مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در محیط زندگی آنجا وجود دارد، حتما از این مسیرها تردد کنند و در غیر این صورت با احتیاط و دقت زیاد در کوچه‌ها و خیابان‌ها رفت‌وآمد کنند. برخی از نوجوانان بی‌توجه به نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی، در کوچه‌ها و خیابان‌ها به دوچرخه سواری می‌پردازند، مثلا یکباره و با سرعت به خیابان می‌آیند و بدین وسیله امنیت خود و دیگران را با خطر مواجه می‌سازند. از سوی دیگر رانندگان سایر وسایل نقلیه هم باید دقت خود را هنگام رانندگی بیشتر کنند و در این روزها مراقب این دوچرخه سواران نوجوان باشند.

کد خبر 169229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز