شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

امروز بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نیمه راه می‌رسد.

درحالی‌که بسیاری از دوستداران کتاب از شهرهای دور و نزدیک برای بازدید از این نمایشگاه سالانه در این روزهای خنک اردیبهشتی راهی پایتخت می‌شوند در همین حال خبر می‌رسد که برخی کتاب‌ها از نمایشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شده است. رئیس بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از جمع‌آوری کتاب‌های ضدشیعی و معارض با تمامیت ارضی کشور از بخش کتاب‌های خارجی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

بهمن دری گفت: کتاب‌هایی که امسال از نمایشگاه جمع‌آوری شده، نسبت به سال گذشته کمتر است و این کتاب‌ها براساس آیین‌نامه‌ کمیته‌ نظارت و ارزشیابی جمع‌آوری شده است که به3 دسته تقسیم می‌شود: 1 - کتاب‌هایی که به مذهب تشیع تعرض کردند 2 - کتاب‌هایی که نقشه‌ای جعلی از کشورمان منتشر کردند و 3 - کتاب‌هایی که مبلغ دیکتاتورهایی بودند که کشورها و مردمشان آنها را خلع کرده‌اند؛ اما همچنان از آنها تمجید می‌شود.

همچنین محمد‌اللهیاری، مدیر کمیته‌ نظارت و ارزشیابی بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: کارشناسان بخش عربی و لاتین نمایشگاه مشغول فعالیت هستند و کتاب‌هایی را که ناشران خارجی برای عرضه در نمایشگاه آورده بودند، براساس فهرست‌ها و بعد دیدن خود کتاب‌ها، بر آنها نظارت می‌کنند.

کد خبر 169220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز