همشهری‌آنلاین: «در خرابات مغان» دومین رمان داریوش مهرجویی از سوی نشر قطره و «حالات و مقامات م. امید» نوشته دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی از سوی انتشارات سخن،‌دو کتاب مهمی هستند که از سوی دو چهره نامدار عرصه فرهنگ به نمایشگاه کتاب رسیده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب «حالات و مقامات م. امید» مجموعه‌ای از نوشته‌ها و خاطرات دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی درباره شاعر نامدار خراسانی،مهدی اخوان ثالث است که در چند بخش منتشر شده است.

به گفته آقای شفیعی کدکنی، بخش اول کتاب خاطرات شخصی اوست از اخوان ثالث که در آن کوشیده است، تصویری همه جانبه از شخصیت او ارائه کند. او در این مقدمه می نویسد« انگیزه این بخش تلفنی بود که چند روز بعد از درگذشت اخوان،سایه عزیز و بزرگوار از آلمان زده بود به محسن باقرزاده، مدیر انتشارات توس، و بدین گونه بخش اول کتاب،نامه‌ای است که خطاب به سایه عزیز و بی‌مانند نوشته‌ام بعدها در طول سالیان،در خلال صفحات آن نامه،چیزهایی افزوده‌ام که ممکن است از لحاظ نظم تاریخی و کرونولوژی ناهماهنگ بنماید»

آقای شفیعی کدکنی در این کتاب در واقع هم به نقد ساختاری و صوری کار او و مباحث نقد اجتماعی و روانشناسی آثار اخوان پرداخته‌است. برخی از نوشته‌های او همان نقد‌های نیم‌ قرن قبل است که شفیعی سعی کرده است آنها را بدون هیچ دخل و تصرفی در این کتاب بیاورد چرا که معتقد است این نوشته‌ها خود بخشی از تاریخ نقد شعر ایران است که در دوره‌ای خاص از زندگی  او نوشته و به رغم تمامی خامدستی‌ها باید به همان صورت انتشار یابد.

این کتاب در 264 صفحه به قیمت 7500 تومان در غرفه انتشارات سخن به همراه کتاب تازه دیگر دکتر شفیعی کدکنی با عنوان با چراغ و آینه  منتشر شده است،‌عرضه می‌شود.

more

  تازه ترین کتاب شفیعی کدکنی بعد از سه سال

در خرابات مغان؛دومین رمان داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی که چند سال قبل از سوی نشر قطره رمان «به خاطر یک فیلم بلند لعنتی» را به بازار کتاب عرضه کرده بود، این بار رمان «در خرابات مغان» را همزمان بانمایشگاه کتاب به غرفه نشر قطره رسانده است.

more

  نخستین رمان داریوش مهرجویی منتشر شد

مهرجویی که این روزها فیلم نارنجی‌پوش او هم بر پرده سینما‌ها قرار دارد، در دومین رمانش کوشیده است با گره زدن اندیشه در بافت روایت داستانی خود به این موضوع بپردازد که با این همه دشمنی و خشونت و اختلاف مذهبی و مسلکی می‌توان در کنار هم با عشق زیست؟ آیا می‌توان بری از مسائل سیاسی به عشق، دین و عرفان پرداخت؟

داستان رمان درباره دو دلداده‌ دانشجوی دانشگاه پنسلوانیا در فیلادلفیا_یک پسر ایرانی مسلمان و یک دختر کاتولیک ایتالیایی تبار، است که در کشاکش اندیشه و ایمان، درگیر عشقی عمیق می‌شوند و می‌خواهند به زندگی مشترک بپردازند، تا این که رخداد خونبار 11 سپتامبر حادث می‌شود و ....

کتاب مهرجویی در 304 صفحه و به قیمت7500 تومان در غرفه انتشارات قطره عرضه می‌شود.

کد خبر 169173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز