همشهری آنلاین: قره‌سید، رحمانی و سعیدی با کسب حداکثر آرا از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بهارستانی‌ شد.

14

فارس نوشت: میرهادی قره‌سید، رضا رحمانی ‌و ‌محمداسماعیل سعیدی با کسب بیشترین آرا نسبت به سه کاندیدای دیگر به مجلس نهم راه یافتند.

این گزارش می‌افزاید، علی آجودان‌زاده،‌‌ عشرت شایق و ‌رسول جلیل‌زاده در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم توانستند رتبه‌های چهارم تا ششم را کسب کرده اما از راهیابی به مجلس نهم بازماندند.

احتمال جابه‌جایی نفرات اول تا سوم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو وجود دارد اما با توجه به فاصله ایجاد شده با نفرات چهارم تا ششم ورود این سه نفر به مجلس نهم قطعی است.

آذربایجان شرقی با جمعیت بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار نفر دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات ، محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی به مجلس نهم راه یافتند و تکلیف سه کرسی دیگر روز جمعه 15 اردیبهشت ماه جاری مشخص می‌شود.

میزان مشارکت مردم استان آذربایجان‌شرقی در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 50 درصد بود که نسبت به انتخابات دور هفتم با 45.27 درصد مشارکت، پنج درصد افزایش داشت.

مردم استان آذربایجان‌شرقی در انتخابات دوره نخست مجلس شورای اسلامی با 42.69 درصد کمترین میزان مشارکت و در دوره ششم با 67.2 درصد بیشترین میزان مشارکت را داشتند.

میزان مشارکت مردم استان آذربایجان شرقی در دوز نخست انتخابات مجلس نهم 63 درصد اعلام شده است.

کد خبر 169029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز