همشهری آنلاین: در حالی فروشنده‌های سنگ‌های زینتی در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب مستقر شده‌اند که شنیده‌ها حاکی از آن است مسئولان نمایشگاه اجازه حضور آنها را صادر کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب

به گزارش مهر، در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران که در طبقه دوم سالن شبستان واقع شده قرار است ناشران خارجی و یا بنیادهای مرتبط با حوزه بین‌الملل کتاب حضور داشته باشند، ولی گوشه‌ای از این سالن از همه جا شلوغ‌تر است!

 این شلوغی نه برای خرید کتاب یا محصولات فرهنگی بلکه برای خرید سنگ‌های زینتی برای ساخت گردنبند، دستبند، گوشواره و اقلامی از این دست است.

 دو میز که دو خانم فروشنده پشت آن ایستاده‌اند در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب گذاشته شده است که آنها مشغول فروش سنگ‌های زینتی هستند و اتفاقا کارشان هم سکه است!

 از یکی از فروشنده‌ها درباره اینکه آنها اینجا چه کار می‌کنند می‌پرسیم که می‌گوید: مشغول فروش سنگ‌های زینتی هستیم؛ اینکه واضح است!

 به گفته وی، آنها تا پایان ساعت کار نمایشگاه در هر روز در همین جا خواهند بود.

 از آنجا که فروش اقلامی غیر از کتاب در سالن‌های نمایشگاه تخلف محسوب می‌شود، جویای دلایل حضور آنها می‌شویم که شنیده‌ها حاکی از آن است حراست نمایشگاه دیروز با آنها برخورد کرده است، ولی نامه‌نگاری‌ها با مسئولان نمایشگاه باعث شده تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 از آنجا که مسئولان نمایشگاه کتاب به سئوالات خبرنگاران مهر پاسخ نمی‌دهند تاکنون پیگیری‌های ما برای دلایل موافقت با حضور میزهای فروش سنگ‌های زینتی به جایی نرسیده است.

کد خبر 168925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز