همشهری‌آنلاین: حجت‌الاسلام مجید انصاری با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ansari

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که میزان مشارکت مردم در انتخابات چگونه خواهد بود؟ گفت: به صورت طبیعی مردم در مرحله‌ی دوم کمتر شرکت می‌کنند، اما شاید در تهران این مشارکت در حد مرحله اول و یا بیشتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در میان مجلس‌های بعد از انقلاب کدام یک از همه قویتر بود؟ تصریح کرد: به صورت کلی من به مجلس اول بالاترین نمره‌ها را می دهم؛ چرا که هم ترکیبی فراگیر از جریان‌های مختلف در آن وجود داشت و هم در مواقعی مانند مسائل سیاسی و جنگ تصمیمات خوبی گرفت. البته مجلس‌های دیگر نیز هر کدام در زمینه‌ای قوی بودند به عنوان مثال، مجلس ششم در زمینه‌ تصویب برنامه‌های توسعه‌ای و اساسی و دفاع از حقوق اساسی عملکرد خوبی داشت.

انصاری همچنین درباره‌ی راه کارهای تحقق شعارهای محوری امسال مقام معظم رهبری گفت: بازگشت به عقلانیت و امانت‌داری و دانش لازم در اداره امور اقتصادی کشور از لوازم مهم تحقق مفهوم و محتوای شعارهای امسال است. از رهگذر بی‌توجهی به الزامات اقتصادی و نظرات کارشناسان دلسوز اقتصادی و همچنین به خاطر بی‌توجهی به تولید،کار و سرمایه‌ی ایرانی و روی آوردن به واردات بی رویه با استفاده از منابع باد آورده‌ی درآمد نفتی اقتصاد ما لطمه‌های سنگینی خورد. وی افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری نیاز به همراهی تمام قوا و مردم داریم. سالهاست که در این کشور به فرهنگ تولید بی‌توجهی شده است و برندهای خارجی ارزش پیدا کرده‌اند.این یک فرهنگ منفی است و باید عوض شود. می توان با بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی و اطلاع‌رسانی به تولید داخل کمک کرد. اگر کالای داخلی کیفیت بالایی داشته باشد، دیگر نیازی به تبلیغ هم ندارد، چنانچه ما در کالاهایی مانند فرش ایران این مساله را می بینیم.

این نماینده‌ی ادوار مجلس تصریح کرد: تحقق این شعارها یک مساله ملی است و همه باید با هم به آن اهتمام بورزند و البته قوه مجریه در راس دستگاههایی است که باید برای تحقق این شعارها تلاش کند و اگر روندهای گذشته را در سیاست‌های مالی و اقتصادی دنبال کند، این شعارها محقق نخواهد شد

کد خبر 168914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز