همشهری‌آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که ایرانی الاصل و دارای 18 سال تمام باشند یعنی متولدان 15 اردیبهشت سال 73 به قبل.

vote

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ صولت مرتضوی با حضور در استودیوی بخش خبری 14 شبکه یک سیما با بیان اینکه شروط دیگری هم در مرحله دوم انتخابات هست که در مرحله اول نبود گفت: به عنوان مثال کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند که در مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده‌اند یعنی کسانی که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر رأی داده‌اند حتماً باید در مرحله دوم هم در این حوزه انتخابیه رأی بدهند و درحوزه دیگر حق رای دادن ندارند .

مرتضوی اضافه کرد: یک استثناء هم وجود دارد و آن این است که کسانی که در مرحله اول در هیچ جای کشور بنا به عللی موفق به رأی دادن نشده‌اند فردا در هر حوزه انتخابیه که تصمیم بگیرند می‌توانند رأی بدهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما در این مرحله از انتخابات تعدادی رأی اولی هم داریم یعنی کسانی که در بازه زمانی 12 اسفند 90 تا 15 اردیبهشت 91 به سن 18 سال تمام می رسند ، اینها هم هر کجا که دوست داشته باشند می توانند رای بدهند.

more  نشانی شعب اخذ آرای مکانیزه در پایتخت

وی درباره مدارک لازم برای شرکت در انتخابات نیز گفت: داشتن شناسنامه عکس دار به استناد قانون ضرورت دارد.

مرتضوی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم استفاده مناسب تری هم از حضور گسترده مردم در انتخابات و تجزیه و تحلیل ارا داشته باشیم مثلاً برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران و نیز بتوانیم نتایج را به صورت مطلوب استخراج کنیم به عنوان مثال چه تعداد خانم یا آقا در انتخاب شرکت کرده اند یا بیشترین میانگین سنی شرکت کنندگان چه بوده است یا در چه بازه زمانی بیشترین مراجعه کننده را داشتیم و در کدام شعبه اخذ رأی تراکم بیشتر بوده است از مردم تقاضا می‌کنیم کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند یا حتماً شماره ملی خود را به خاطر بسپارند.

وی درباره تعداد شعب اخذ رأی در کشور نیز گفت: در همه حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به مرحله دوم رسیده تعداد شعب همان شعب سابق است.

مرتضوی افزود: امکان دارد بعضی جاها جا به جایی‌هایی صورت گرفته باشد به عنوان مثال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ما به لحاظ اینکه افرادی که از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند بتوانند به راحتی رأی بدهند از استانداری و فرمانداری تهران خواهش کردیم برای این دسته از مردم در نمایشگاه کتاب صندوق‌هایی را پیش بینی کنند که بتوانند به راحتی رأی بدهند.

کد خبر 168888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز