سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

تکنولوژی‌های جدید امروزه در همه‌جا یافت می‌شوند و همه از خرد تا بزرگسال به استفاده از آنها عادت کرده‌اند.

این ابزارها به غیراز آسان کردن و شتاب بخشیدن به کارهای مختلف روزانه، به مانند هر ابزار و وسیله‌ای دیگر، نیازمند دقت و توجه در نحوه استفاده و نگهداری از آنها هستند. در این میان آنچه اهمیت وافری دارد، حفظ حریم‌های خصوصی این وسایل است. تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی و انواع لپ‌تاپ‌ها، جایگاه نگهداری اطلاعات، داده‌ها، عکس‌ها و پیام‌های شخصی صاحبان آنها هستند.

به هر روی این مهم می‌طلبد که در نگهداری و بالا بردن سطح امنیت این قبیل وسایل کوشا باشیم. در همین زمینه بارها پیش آمده که به‌دلیل بی‌احتیاطی و درنظر نگرفتن موارد ایمنی، محتویات مثلا تلفن همراه و یا رایانه فردی بر عده زیادی آشکار شده و روابط اجتماعی وی را دچار آسیب و مشکل کرده است. متأسفانه به دلایل گوناگون جامعه‌شناختی و روانشناختی، عده‌ای در جامعه به شکل‌ها و شیوه‌های مختلف از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و بر همین اساس است که گاهی اوقات خبرهایی مبنی بر پخش شدن عکس‌ها، فیلم‌های خصوصی و خانوادگی را در رسانه‌ها می‌شنویم.

به هر روی، برای پیشگیری از این موارد، توصیه ما به شما این است که در مشورت با متخصصان وسایل دیجیتال، ضریب ایمنی وسیله‌تان را افزایش دهید و دیگر آنکه درصورت بروز هرگونه نقص فنی در اینگونه وسایل، ابتدا محتویات آنها از‌جمله انواع اطلاعات شخصی و داده‌های خصوصی را از درون آنها روی سی‌دی و یا دی‌وی‌دی کپی کنید و با پاک‌کردن آن اطلاعات از روی دستگاه به تعمیر‌کاران خبره و معتمد مراجعه کنید. البته در مورد دوربین عکاسی و تلفن همراه کافی است، تنها کارت حافظه آنها را خارج‌سازید.

کد خبر 168685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز