سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آجر به آجر آخرین خانه "اسامه بن لادن" پس از تخریب توسط بولدوزر به واسطه پیمانکاری در معرض فروش قرار داده شده است.

اسامه بن لادن

با وجود اینکه مقامات سیاسی و نظامی پاکستان در تلاشند هرنوع خاطره‌ای درباره یکی از مشهورترین مجرمان جهان را در این کشور از بین ببرند "شکیل احمد" فردی که تخریب خانه بن لادن به عهده او گذاشته شده می‌گوید حیات خانه بن لادن در ابوت آباد پاکستان به یکی از جاذبه‌های توریستی مسافرانی تبدیل شده که در جستجوی سوغاتی هستند.

به گفته وی می‌توان از این آجرها برای ساخت خانه‌ای جدید استفاده کرد زیرا در حدود 180 هزار قطعه آجر از تخریب این ساختمان به دست آمده، اما در عوض مردم می‌خواهند این آجرها را به عنوان هدیه برای یکدیگر به سوغات ببرند.

بن لادن سال گذشته پس از اینکه وزارت اطلاعات آمریکا وی را در ویلایی سه طبقه در ابوت آباد پاکستان ردیابی کرد، به دست نیروهای آمریکایی کشته شد. پس از آن این خانه پلمب شده و همسایه‌های بن لادن بلافاصله توسط نیروهای اطلاعاتی پاکستان دستگیر شدند.

پاکستان طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده تا نشانه‌های این رویداد بزرگ که در جهان بازتابی گسترده داشت را از بین ببرد،‌ در همین راستا همسران بن لادن به همراه فرزندان و نوه‌های وی به عربستان بازگردانده شدند و از خانه او چیزی به جز تلی از آجر به جا نمانده است.

شکیب احمد به عنوان یکی از مشهورترین پیمانکاران شهر برای تخریب این ساختمان به کار گرفته شده است و اکنون آجرهای این خانه با قیمت بیش از 20 پاوند برای همه قابل خریداری است. "احمد" از این نگران است که نقش وی در تخریب خانه بن لادن مورد توجه شبه نظامیان و طرفداران بن لادن قرار گیرد و برای او دردسرساز شود از این رو او همواره محافظی شخصی را به دنبال دارد.

کد خبر 168590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز