همشهری آنلاین: مشاور عالی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه استادان دانشگاهها لازم است در جهت حمایت از شعار امسال 10 ساعت از وقت خود را صرف مسائل کاربردی کنند، گفت: تعامل با حوزه کاربرد منجر به شناخت مشکلات و تعریف آن در قالب پروژه های کاربردی می‌شود.

عباس طائب در گفتگو با مهر، گفت: وقتی قرار باشد دستور مقام معظم رهبری اجرا و 90 درصد کارهای تحقیقاتی و مقالات اعضای هیئت علمی کاربردی شود، لازمه آن ارتباط با حوزه کاربرد مرتبط با رشته تخصصی است.

وی ادامه داد: ایجاد تعامل با حوزه کاربرد منجر به شناخت مشکلات این حوزه ها خواهد شد و می توان این مشکلات را در قالب پروژه های تحقیقاتی تعریف و اجرا کرد و نتیجه را به حوزه کاربرد انتقال داد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، به منظور ایجاد این تعامل، از روسای دانشگاهها خواسته شده تا به اعضای هیئت علمی اعلام کنند حداقل 10 ساعت در هفته که معادل یک روز کاری هیئت علمی ها به شمار می آید با حوزه کاربرد مرتبط با رشته تخصصی خود ارتباط برقرار کنند.

طائب بر این باور است که این 10 ساعت برای تعامل با حوزه کاربردی و به منظور رسیدن به هدف اصلی یعنی اجرای منویات مقام معظم رهبری، کفایت می کند.

 

کد خبر 168206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز