شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنتونی مک کال، هنرمند بریتانیایی الاصل و ساکن ایالات متحده آمریکا، نمایشگاهی از نور‌ها را در موزه هنرهای معاصر هامبورگر بانهوف برلین، پایتخت آلمان برگزار کرده است.

به گزارش یورونیوز، همه پنجره‌های این گالری را با پوشش‌های مشکی و کف سفید را با فرش سیاه پوشانده‌اند.

تنها منبع روشنایی، ویدئو پروژکتورهایی است که نور را از میان مهی از بخار رقیق پخش می‌کند.

در تاریکی محض، بازدید کنندگان، مانند حشرات به منبع روشنایی جذب می‌شوند. آن‌ها نور را لمس می‌کنند، از میان اثر عبور می‌کنند و در میان مه می‌ایستند.

آنتونی مک کال می‌گوید: «آهستگی آثار به نوع دیگری شما را درگیر می‌کند، چون زمان بسیاری به شما می‌دهد. آن‌ها تغییر می‌کنند و شما به شیوه تغییر آن‌ها نگاه می‌کنید، ولی قطعات هرگز جلو‌تر از شما حرکت نمی‌کنند. منظورم این است که آن‌ها همیشه آهسته‌تر از شما حرکت می‌کنند».

این آثار را تفسیر سرعت در جهان مدرن، آزادی‌های شخصی و سیاست‌های معاصر تعریف می‌کنند. ولی خالق پیشروی آن‌ها نمی‌خواهد معنی‌شان را بر ملا کند.

آنتونی مک کال می‌گوید: «من یک اثر هنری خلق کرده‌ام و اثر هنری را مردم نگاه می‌کنند و من متوجه شدم بدون اینکه حرفی زده باشم، بازدید کنندگان توضیحات جالبی دارند».

کارهای مک کال در سراسر جهان از جمله موزه هنر مدرن در نیویورک، گالری سرپنتاین در لندن و مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس به نمایش گذاشته شده است.

اما در موزه هنرهای معاصر هامبورگر بانهوف برلین، برای اولین بار آثار افقی و عمودی با هم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «پنج دقیقه از مجسمه ناب» بیستم آوریل مصادف با اول اردیبهشت گشایش یافت و تا دوازدهم ماه اوت، ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 168072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز