همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 2700 ردیف تعرفه در واردات کالاها، ارز دولتی 1226 تومانی می‌گیرند، گفت: سازمان حمایت کالاهای وارداتی را در طرح مبارزه با گرانفروشان به شدت کنترل و قیمت آنها را رصد خواهد کرد تا تخلفی صورت نگیرد.

محمدحسین نکویی‌مهر با اشاره به تشدید نظارت بر بازار اقلام وارداتی، گفت: از جمله زمینه‌هایی که طی ماه‌های اخیر به محل مناسبی برای سودجویی تبدیل شده، کالاهای وارداتی است به طوری که تعدادی از واردکنندگان به بهانه افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت اقلام وارداتی را تا دو برابر افزایش داده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از مجموع 6 هزار و 800 ردیف تعرفه موجود در کتاب مقررات صادرات و واردات، 2هزار و 700 ردیف تعرفه کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه، ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را در بر می‌گیرد که دولت نیز تعهد کرده است تا ارز مورد نیاز واردات آنها را به نرخ مرجع 1226 تومانی در اختیار گذارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، این کالاها موظف هستند تا قیمت تمام شده خود را با نرخ 1226 تومانی ارز محاسبه کنند، در غیراین صورت، تخلف آشکار کرده‌اند.

نکویی‌مهر گفت: مبنا قرار دادن ارز آزاد در محاسبه قیمت تمام‌شده از سوی واردکنندگان تخلف است و با آنها برخورد خواهد شد، البته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز بر این قیمت‌گذاری نظارت خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مهر گفت: در قالب طرح تشدید مبارزه با گرانفروشان، رصد کالاهای وارداتی در دستور کار قرار گرفته و با تخلفات به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 168060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز