همشهری آنلاین: دانشگاه تهران در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی آینده دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش مهر، دانشگاه تهران برای ورود به دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، برای سال تحصیلی 92-91 به صورت مازاد برظرفیت تعیین شده و با رعایت کامل شرایط مندرج در آیین نامه های مذکور دانشجو می پذیرد.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به دستورالعمل دانشگاه تهران در خصوص پذیرش برگزیدگان علمی برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون می توانند تقاضای خود را همراه سوابق و مدارک مربوط حداکثر تا 31 اردیبهشت‌ماه ارسال کنند.

دانشجویان سال چهارم دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران که از نظر میانگین کل 7 نیمسال گذرانده و جزئ 10 درصد دانشجویان برتر رشته خود باشند، می‌توانند با توجه به دستورالعمل پذیرش دانشجوی ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه تهران برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون شرکت در آزمون سراسری در پایان نیمسال هفتم درخواست کتبی ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را ارائه دهند.

متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکتری (Ph.D) بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پذیرش برگزیدگان علمی برای دوره دکتری بدون شرکت در آزمون می توانند تقاضای خود را به همراه سوابق و مدارک مربوط حداکثر تا 30 اردیبهشت ماه ارسال کنند.

پذیرش نهایی، پس از اعلام نظر پردیس، دانشکده، مرکز و موسسه ذیربط و عدم داشتن هرگونه حکم از کمیته انضباطی دانشگاه مربوط انجام می پذیرد، بنابراین داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود.

پذیرفته شدگان نهایی در مقطع دکتری در صورت نداشتن گواهی زبان عمومی لازم است حداکثر تا قبل از امتحان جامع، حد نصاب قبولی نمره زبان عمومی را براساس مقررات دانشگاه تهران احراز کنند.

کد خبر 168042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز