هوا که گرم می‌شود، خواه ناخواه برخی از بیماری‌ها را با خود می‌آورد. البته درصورت رعایت نکات بهداشتی درخصوص نحوه خورد و خوراک می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را محدود کرد؛ اما با این حال بیماری‌ها بر اثر عوامل دیگری هم پدید می‌آیند که چندان به شیوه خورد و خوراک ربطی پیدا نمی‌کنند.

در سطح شهر

از جمله موارد بیماری‌زایی که اتفاقا همه در فصل گرما با آن کمابیش رویارو هستند، زیاد شدن و تکثیر سوسک‌هاست. پیش از هر چیز باید به این نکته مهم اشاره کرد که ازدیاد و زاد و ولد سوسک‌های خانگی به‌ویژه از نوع آشپزخانه‌ای آن، حاصل رعایت نکردن موارد و نکته‌های بهداشتی است.

در واقع، این ما هستیم که با دست خود، به ازدیاد این موجودات کمک می‌رسانیم. می‌گوییدچگونه؟ جواب خیلی ساده است؛ با آلودن محیط زندگی و تمیز نکردن بموقع آن از زباله‌ها و سایر عوامل آلوده ساز. حیاط‌ها، راه‌پله‌ها، پارکینگ‌ها، انباری‌ها و همچنین شوفاژ‌خانه‌های کثیف و به هم ریخته و پر از آشغال محیط‌های مساعدی برای رشد و گسترش سوسک و موش به شمار می‌روند. بنابراین علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. به این معنا که در فصل گرما باید نسبت به خارج کردن زباله‌ها و انتقال آنها به زباله‌دانی، کوشش و دقت بیشتری کرد تا یکباره با هجوم سوسک‌ها به زندگی خود روبه‌رو نشویم.

کد خبر 168005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز