همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ساده لوحی برخی اهالی مجلس در داستان مرتضوی را دلیلی برای زیر سئوال بردن حیثیت مجلس ذکر کرد و گفت: این رفتار انصراف دهندگان از استیضاح، مصداق خطاکاری است که به ازای جریمه کارش، هم پیاز را خورد، هم چوب را و هم پولش را داد.

«محمدرضا خباز» در گفتگو با همشهری آنلاین در مورد تأکید شیخ الاسلامی بر حضور مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ابتدا بنده با موضوع استیضاح مخالف بودم و این استیضاح، استیضاحی سیاسی بود و از ابتدا مشخص بود که نتیجه‌ای به همراه ندارد.

این نماینده مجلس هشتم افزود: داستان نماینده‌های خواهان استیضاح در داستان مرتضوی مصداق ضرب المثل «هم چوب خورد، هم پیاز را و هم پول را داد» است. خطا کاری که به ازای خطایش حاضر می‌شود، پیاز بخورد، بعد تصمیم می‌گیرد با چوب خوردن جریمه را پرداخت کند اما سرانجام وقتی تحمل این جریمه‌ها برایش امکان پذیر نبود پول جریمه را پرداخت کرد.

خباز گفت: وضعیت مجلس نیز همچون این ضرب المثل است، مجلس براساس بی‌تدبیری و ساده لوحی برخی آقایان هم جریمه داد و هم پیاز و چوبش را خورد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با تأکید بر این موضوع که روزهای آخر مجلس هشتم دیگر زمان استیضاح نیست اظهار کرد: مجلس هشتم اگر خواهان نشان دادن اقتدار خود بود ۴ سال این فرصت را داشت اما دریغ کرد. از سویی مجلس نباید شیخ الاسلامی را قربانی انتصاب مرتضوی می‌کرد چون مرتضوی از سوی احمدی‌نژاد منصوب شده بود.

وی تصریح کرد: حال اگر آقایان خواهان استیضاح بودند و بر فرض مصالحه کردند و قرار گذاشتند باید این قرار را مکتوب و در صحن علنی مجلس قرائت می‌کردند تا استعفا شکل و شمایل رسمی به خود می‌گرفت.

خباز با بیان این موضوع که هیچ سند مکتوب یا فایل صوتی در این مورد وجود ندارد به همشهری‌آنلاین گفت: هر چند گفته‌اند که فایل صوتی قول شرف مرتضوی برای کناره گیری و استعفا موجود است اما هنوز هیچ نشانی از آن یافت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: مجلس در داستان مرتضوی بازی خورد و برخی از آقایان حیثیت مجلس را زیر سئوال بردند. این اتفاق‌ها با گله‌مندی برخی نمایندگان خواهان استیضاح همراه شده است تا جایی که یکی از امضاکنندگان استیضاح شیخ الاسلامی نزد حداد عادل رفت و از اینکه به استناد حرف حداد عادل با منتفی شدن استیضاح موافقت کرده بود ابزار نارضایتی و گله کرد.

وی گفت: با توجه به زمان باقی مانده مجلس هشتم دیگر امکان استیضاح وجود ندارد و اگر مجلس بخواهد این موضوع را پیگیری کند آقایان باید بدانند که این کار، نتیجه‌ای جز بی‌ارزش‌تر شدن مجلس ندارد.

انتصاب مرتضوی برای ریاست سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۱ حاشیه‌های بسیاری را برای اهالی مجلس و دولت به وجود آورد. انتصابی که وزیر کار را تا یک قدمی استیضاح برد و اما این استیضاح به دلیل قول شرف مرتضوی مبنی بر اینکه حکمیت توکلی را می‌پذیرد و از سمت خود استعفا می‌دهد منتفی شد.

اما داستان ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی به انصراف مجلس از استیضاح وزیر کار و قول شرف مرتضوی برای استعفا ختم نشد و «محمدرضا میرتاج الدینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور روز بعد از منتقی شدن استیضاح، از متعهد نبودن دولت برای پذیرش استعفای مرتضوی خبر داد و از سوی دیگر جوانفکر نیز باقی ماندن مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی را یک درس پندآموز برای کسانی دانست که خود را فراتز از قانون می‌پندارند.

در آخرین اظهار نظر نیز شیخ الاسلامی - وزیری که در آخرین لحظات از استیضاح نجات پیدا کرد- در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اکنون مرتضوی سر کار خود حاضر می‌شود و این بحث‌ها در خصوص سر کار نرفتن وی صحت ندارد. چون او قولی نداده که سر کار نمی‌رود بنابراین سر کار خود حاضر می‌شود.

کد خبر 167796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز