سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا آذرماه سال جاری بیش از 32 میلیارد و 718 میلیون روز – سابقه بیمه‌ای در سیستم‌های مکانیزه این سازمان ثبت شده و 79 درصد آن سوابق شناسایی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی، سعید حسینی مدیرکل نام‌نویسی و حسابهای انفرادی این سازمان با ذکر آمار فوق افزود: برای 4 میلیون و 425 هزار نفر از بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی تا آذرماه سال جاری، کارنامه سوابق صادر شده است که از این تعداد برای حدود 3میلیون و 636 نفر این کارنامه‌های سوابق،‌ ابلاغ شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی سوابق بیمه‌ای در سراسر کشور اظهار داشت: به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران بزرگ بقیه استانهای کشور بیش از 80‌درصد سوابق را شناسایی کرده‌اند.

وی در مورد علت تأخیر صدور کارنامه سوابق بیمه‌ای در تهران گفت: در تهران بزرگ که حدود یک سوم بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند. مشکلاتی مانند وجود اتباع خارجی، کارگاه‌های پیمانکاری و فصلی، وجود اسامی مشترک که گاهی نام پدر بیمه‌شدگان نیز مشابه بوده است و همچنین قدمت پرونده‌ها و مستندات و دلایل دیگر سبب تأخیر در شناسایی سوابق بیمه‌ای،‌بیمه‌شدگان پایتخت شده است.

حسینی در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است، امیدواریم صدور کارنامه‌های سوابق بیمه‌ای استانی از سال 86 شروع و به بیمه‌شدگان ابلاغ شود و پس از آن صدور و ابلاغ کارنامه‌های کشوری در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

کد خبر 16765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز