همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه 5 اردیبهشت‌ماه آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای اعلام اولویت‌های انتخابی خود و بررسی پرونده‌های اولیه متقاضیان عضویت در هیات علمی است، گفت: تا مهر ماه وضعیت این داوطلبان مشخص می‌شود.

محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه‌ها پس از بررسی اولیه پرونده‌ها متقاضیان واجد‌ شرایط را برای مصاحبه اعلام می‌کنند، افزود: تا دو ماه آینده مصاحبه متقاضیان اعضای هیات علمی برای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نهایتا تا پنجم تیرماه نتایج نهایی به مرکز جذب اعلام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها پرمتقاضی هستند و یا برخی از متقاضیان در خارج از کشور سکونت دارند، ممکن است این بررسی‌ها زودتر یا دیرتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای مهرماه کلیه متقاضیان جذب هیات علمی تعیین‌تکلیف می‌شوند، افزود: تاکنون 15هزار رشته گرایش توسط دانشگاه‌های دولتی اعم از دانشگاه وابسته به وزارت علوم، سایر دستگاه‌های اجرایی، 145 موسسه غیرانتفاعی و 31 مرکز استان پیام نور اعلام نیاز شده است.

رییس مرکز جذب وزارت علوم در خاتمه تصریح کرد: اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان چه مقدار از نیازهای تخصصی را برطرف می‌کنند و یا تقاضایی برای مراکز و دانشگاه‌های دوردست اعلام شده‌ یا خیر، بستگی به توافق دانشگاه‌ها و ثبت‌نام‌کنندگان دارد.

 

کد خبر 167581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز