دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تشکیل استان توریستی و فرهنگی خلیج فارس از سوی برخی نمایندگان خبر داد.

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری فارس از تهیه طرحی برای تشکیل استان توریستی و فرهنگی خلیج فارس از سوی برخی نمایندگان خبر داد و اظهار داشت: در آستانه روز ملی خلیج فارس که هفته بعد است نمایندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکیل استان توریستی فرهنگی خلیج فارس در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تهیه این طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمایندگان بیشتری به جمع امضا کنندگان این طرح بپیوندد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در خصوص جزییات این طرح گفت: قرار است استان توریستی فرهنگی خلیج فارس با مرکزیت "بوموسی" تشکیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: در این طرح نام "ابوموسی" به "بوموسی" تغییر پیدا می‌کند؛ "بوموسی" در واقع ترکیبی از بوم یعنی مکان و موسی که همان منطقه است تشکیل می‌شود؛ چرا که ابوموسی یک نام جعلی است.

وی گفت: شهرستان‌های همجوار این استان متشکل از جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک، بندر سیریک، کیش، قشم، بندر لنگه و لاوان است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: تهیه این طرح در راستای گزافه‌گویی‌های اماراتی‌ها تهیه شده و قصد داریم با تهیه این طرح نام خلیج فارس برای همیشه جاودانه بماند و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شود.

اسماعیلی افزود: همچنین با تشکیل این استان هواپیمایی‌هایی که از آسمان این استان عبور می‌کنند مجبورند که هنگام عبور از آسمان این استان هم نام این استان را بگویند.

وی در پایان از ارسال این طرح به هیئت رئیسه مجلس طی روزهای آتی خبر داد.

کد خبر 167580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز