همشهری آنلاین: باشگاه قرآنی شهر الکترونیکی قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، همزمان با افتتاح فاز اول شهر الکترونیکی قرآن؛ باشگاه شهر الکترونیکی قرآنی دانشجویان آغاز به کار کرد.

معاون شهر قرآن و فناوری اطلاعات سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور وابسته به جهاد‌دانشگاهی با اعلام این خبر افزود: طرح شهر الکترونیکی قرآن با توجه به ضرورت حضور تأثیرگذار در جامعه بزرگ اطلاعاتی و با هدف نشر و بسط فرهنگ و معارف قرآنی در فضای سایبر (مجازی) پس از طی مراحل مطالعاتی و تهیه مقدمات لازم از اواسط سال جاری وارد مرحله اجرایی شد و طی فازبندی انجام شده بخش‌های مختلف آن به مرور راه‌اندازی خواهد شد.

حمید صابر فرزام در گفتگو ایکنا تصریح کرد: این پورتال بزرگ قرآنی شامل بخش‌های: باشگاه، پژوهشکده، آموزشکده، آرشیو صوتی و تصویری،‌ فروشگاه محصولات قرآنی، نمایشگاه و جوانه‌های قرآنی است که در فاز اول بخش‌های باشگاه و آرشیو صوتی و تصویری و در فاز دوم پژوهشکده، آموزشکده و جوانه‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 
وی در توضیح ویژگی‌های باشگاه اینترنتی قرآنی دانشجویان گفت: هدف باشگاه شهر قرآن ایجاد فضایی کارآمد و سالم در جهت تعامل کاربران با سایر اعضاء، نخبگان و فرزانگان قرآن و تبادل و نشر اندیشه است و شامل بخش‌های وبلاگ، انجمن‌ها (تالارهای بحث و گفتگو)، آرشیو عکس و طرح‌های مذهبی، دانلود فایل و نرم افزار و بانک اطلاعات فعالان قرآنی است.

معاون شهر قرآن و فناوری اطلاعات سازمان فعالیت‌های قرآنی گفت: در حال حاضر در باشگاه قرآنی دانشجویان وبلاگ‌های قرآنی متعددی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ایجاد شده و نزدیک به صد انجمن نیز در دسته‌بندی‌های اسلامی، قرآنی، زنان و شخصیت‌های اسلامی ایجاد شده‌اند که از زمان راه‌اندازی آزمایشی آن بیش از هزار و پانصد عنوان بحث، ارائه نظر و عقیده در بخش فارسی با بیش از دویست و پنجاه عضو فعال در سیستم آن به ثبت رسیده‌است.

به گفته صابر فرزام در بانک اطلاعات فعالان قرآنی باشگاه که با هدف معرفی حافظان،‌ قاریان،‌ مفسرین و پژوهشگران، مترجمان و هنرمندان قرآنی راه‌اندازی شده تاکنون اطلاعات بیش از دویست فعال قرآنی کشور در رده‌های سنی مختلف گردآوری و ثبت شده‌است.

همچنین در بخش‌های گالری تصاویر و دانلود نیز تصاویر، فایل‌ها و نرم‌افزارهایی با موضوعات مذهبی و اسلامی در دسترس کاربران قرار گرفته‌است.

کد خبر 16742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز