همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از اول شکل گیری این مرکز تا کنون، 27 هزار و 676 پرونده در هیئت مرکزی جذب وزارت علوم بررسی شده است.

محمد رضا مردانی امروز در همایش روسای دانشگاهها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری با اعلام این خبر اضافه کرد: این 27 هزار و 676 پرونده تنها مربوط به پرونده هایی می شود که برای مرکز جذب هیئت علمی ارسال شده و تعداد زیادی از پرونده ها برای بررسی در دانشگاهها وجود دارند.

وی در ادامه گفت: از تعداد 27 هزار و 676 پرونده 22 هزار و 219 پرونده مربوط به زمانی است که کامران دانشجو به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری منصوب شد که از این تعداد پرونده 15 هزار و 74 پرونده مربوط به جذب هیئت علمی و موضوعات سایر پرونده ها نیز هیئت امنا و سایر مسائل است.

مردانی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بالاترین رتبه جذب هیئت علمی را به خاطر شرایط خاص این دانشگاه برای استادان دارد، تاکید کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای بالاترین رقم جذب مدرس و دانشگاه تهران دارای رتبه اول جذب به خصوص در سال 90 است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم هر چند در امتیاز دهی به اعضای هیئت علمی سختگیری وجود دارد اما عمده کسانی که به عنوان هیئت علمی جذب می شوند به خصوص در سالهای 89 و 90 دارای رتبه خوبی بوده اند.

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در پایان از دانشگاهها خواست پرونده افرادی که دارای حکم جذب یکساله هستند را هر چه زودتر برای این مرکز به منظور بررسی ارسال کنند.

کد خبر 167197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز