سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران، تگرگ و گرد و خاک در حداقل 15 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: به سبب افزایش سرعت وزش باد در روی عراق، پیش‌بینی می‌شود که از عصر سه‌شنبه 29 فروردین و طی روز چهارشنبه 30 فروردین گرد و خاک در مناطق مرزی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شود.

وی افزود: از عصر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه بارش باران گاهی با وزش باد و تگرگ به ترتیب در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و سپس در خراسان رضوی و شمال سمنان و در روز پنجشنبه در استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و خسارت به محصولات باغی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که در روزهای پیش به سبب ذوب برف و ریزش بارش‌های مناسب رودخانه‌ها پر آب شده‌اند خاطرنشان کرد: بنابراین در مناطق یاد شده احتمال تشدید این وضعیت و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی،‌ سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر از چهارشنبه بعد از ظهر بتدریج بارش در نیمه غربی قطع شده ولی در نیمه شرقی ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بارش در جنوب شرق کشور بویژه جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان شدید خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 12 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز برای پایتخت آسمانی نیمه ابری در ارتفاعات با افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 15 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 166761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز