دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به شایعات توجهی نکنید و همیشه از خودم سوال بپرسید.

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین تیم ملی درباره اردوی فعلی این تیم اظهار کرد: این مینی کمپی است که ما برای یک سری بازیکن جدید در نظر گرفتیم. بازیکنان جدیدی که در تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال نیستند و بعضی از آن‌ها جزو نفراتی که تاکنون از تیم‌های دیگر به تیم ملی دعوت شده‌اند نیز نیستند. این بازیکنان در این مینی کمپ می‌توانند فرصتی پیدا کنند تا خودشان را نشان دهند و برای لیست نهایی که ما تا سه هفته دیگر اعلام می‌کنیم، حرفی برای گفتن داشته باشند.

 وی افزود: متاسفانه بعضی از کسانی که در کار هستند هنوز متوجه نشده‌اند که جام جهانی تیم ایران از 15 می (26 اردیبهشت) شروع می‌شود. این مسئله را به این خاطر وسط می‌کشم که آماده‌سازی ما برای دو بازی اولی که در مرحله انتخابی جام جهانی داریم، از 15 می شکل بسیار جدی به خود می‌گیرد. یعنی اینکه ما تمامی کادر تیم ملی را از 15 می به سفر می‌بریم و اردوهایمان پیوسته ادامه خواهد داشت. آن‌جا جام جهانی ما شروع می‌شود و همه باید این را بدانند. مسئله اول این است که سه هفته وقت داریم تا لیست نهایی تیم ملی را اعلام کنیم بنابراین نباید چیزی را از دست بدهیم. ما بهترین بازیکنان آن زمان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم. این دو اردوی کوتاه مدت برای همین هدف بود که بازیکنان جدید فرصت نشان دادن خودشان را داشته باشند.

 وی گفت: مسائل دیگری غیر از اعلام لیست نهایی تیم ملی هم هست، مثل برنامه‌ریزی برای هتل‌ها، اینکه کجا اردو بزنیم، چه زمان آن‌جا باشیم، پرواز‌های تیم ملی و... که همگی این موارد مهم است و در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنیم. در این زمینه دو مسئله خیلی مهم است، اول آن که طبق توافقی که با فدراسیون داشتیم از 15 می تیم ملی با تمامی بازیکنانش اردویی در ترکیه خواهد داشت و دوم آن که رییس و هیات رییسه فدراسیون موافقت کرده که تمامی ملی‌پوشان از نظر پزشکی زیر نظر کادر پزشکان تیم ملی باشند.

 کی‌روش در واکنش به اینکه آیا از پشتیبانی تیم ملی در شرایط فعلی راضی است؟ گفت: بله، کارها در مسیر خودش درست جلو می‌رود، یک وقت‌هایی اتفاقات سیاسی می‌افتد که دست کسی نیست. لغو بازی امارات چون واقعا فوتبالی نبوده، من درباره‌اش فقط می‌گویم NO COMMENT (نظری ندارم).

 وی در واکنش به یکی از خبرنگاران که گفت درباره نقل قول‌هایی که از زبان شما بعد از لغو این مسابقه عنوان شده بود و البته تکذیب هم شد، چه نظری دارید، گفت: به شایعات زیاد توجه نکنید. من اینجا هستم، با خودم صحبت کنید. از من بپرسید و من هم پاسخ می‌دهم. نهایتا فقط باید از چنین سوالی تشکر کرد که خنده‌ای را برای ما ایجاد می‌کند که با هم بخندیم (با خنده). فکر می‌کنم کسانی که این شایعه را درست کردند به یک شوی کمدی تعلق دارند.

 کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال مدیریت تیم‌های ملی را به شما سپرده آیا انتخاب علیرضا منصوریان برای سرمربی‌گری دوباره در تیم امید نظر شما بوده است و اینکه چرا مارکار آقاجانیان را از این مسئولیت کنار گذاشتید؟ گفت: به نظرم مسئله این نیست که این یکی سرمربی تیم امید است یا آن یکی. مسئله اصلی این است که این تیم 6 ماه است که ایستا است و هیچ فعالیتی نداشته است. باید این مسئله را طرح کنید. نظر من این بود که تیم امید در همان 6 ماه قبل با همان کادر قبلی به فعالیت‌هایش ادامه می‌داد و تعطیل نمی‌شد که متاسفانه اینچنین نشده است. همچنین مارکار آقاجانیان به خاطر مشغولیتی که هم در تیم بزرگسالان و هم در تیم امید داشت نمی‌توانست همزمان حضور فعالی در هر دو بخش داشته باشد. او سوپرمن نیست که بتواند در هر دو بخش موفق کار کند، بنابراین تصمیم گرفتیم که در کنار تیم بزرگسالان باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در سفری که به اروپا داشتید از عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی از جمله بازیکنانی که در سوئد بازی می‌کنند، رضایت داشتید و ارزیابی‌تان از کیفیت آن‌ها چگونه است؟ اظهار کرد: بهتر است به جای آنکه حرف بزنم بیشتر عمل کنم و اصولا چنین آدمی هستم. بازیکنانی هستند که در دید کادر فنی تیم ملی قرار دارند و ما آن‌ها را در اروپا هم زیر نظر داریم. بر این اساس هر زمان که موضوعی قطعی شد، آن را اعلام می‌کنم.

 وی درباره حضور عبدالله ویسی سرمربی تیم صبا در کمپ تیم‌های ملی و زیر نظر گرفتن تمرین‌های تیم ملی، گفت: تمام برنامه‌های ما به این خاطر مسیر صعودی در پیش گرفته که مربیان باشگاه‌ها تعامل خوبی با تیم ملی داشته‌اند. موفقیت‌ آینده تیم ملی نیز در گرو حفظ این تعامل خوب است. من نه تنها از ویسی که یکی از مربیان لیگ برتر است تشکر می‌کنم بلکه سایر مربیان لیگ نیز حمایت و تعامل خوبی با تیم ملی داشته‌اند. ما به مقطعی رسیده‌ایم که مربیان لیگ باید به شدت خود را شریک تیم ملی دانسته و در موفقیت این تیم خودشان را سهیم بدانند. ما بدون حمایت آن‌ها نمی‌توانیم موفق باشیم و من باز هم از آن‌ها تشکر می‌کنم.

 کی‌روش در واکنش به اینکه ظاهرا از شما خواسته شده که به سرمربی چلسی برای شکست دادن بارسلونا مشاوره بدهید، خندید و گفت: الان تمرکز من روی بازی با تیم‌های ازبکستان و قطر است، من مشکلات خودم را دارم و مشکلات دیگران را روی دوشم نمی‌گذارم.

 کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نظری درباره ناراحتی باشگاه استقلال از خودتان درباره برنامه‌ای که به آندرانیک تیموریان داده‌اید دارید؟ گفت: این سوال مهمی است و می‌خواهم توضیحی کلی درباره آن بدهم. من با هیچ تیمی مشکلی نداشته و نمی‌خواهم داشته باشم. یک چیزی را روشن کنم. آن هم این است که من هیچ تصمیمی را در تیم ملی بدون موافقت رییس فدراسیون، دبیرکل فدراسیون، هیات رییسه فدراسیون و حتی یک جاهایی مسئولین لیگ نهایی نمی‌کنم. طبق تایید هیات رییسه فدراسیون ارجحیت بیشتر با تیم ملی است و از روز اول که من به ایران آمدم این مسئله را با من مطرح کردند اما وقتی می‌بینم در جایی که سه پزشک جراح تذکر داده‌اند که یک بازیکن مصدوم بازی نکند و ما به همین خاطر او را به تیم ملی دعوت نمی‌کنیم، اما بعد می‌بینیم او 90 دقیقه در تیم باشگاهی‌اش بازی می‌کند! قطعا من وظیفه دارم به رییس فدراسیون تذکر داده و در مقابل آن عملی انجام دهم.

 وی افزود: به همین خاطر ما توافق کردیم که بازیکنان تیم ملی زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی باشند و باشگاه‌ها با پزشکان تیم ملی تعامل خوبی داشته باشند و هیات رییسه هم با آن موافقت کرد. این همکاری به این معنا نیست که ما بخواهیم زور بگوییم یا نظرمان را تحمیل کنیم بلکه بدان معناست که باید به دنبال راه حل باشیم. من با تجربه 32 ساله‌ای که در فوتبال دنیا دارم این نظر را می‌دهم و وقتی چنین نظری می‌دهم معنی‌اش این نیست که قطعا نظر من باشد. وقتی چنین برنامه‌ای به یک بازیکن داده می‌شود مقصر من نیستم. هدف اصلی ما این است که دنبال سلامت بازیکنان باشیم. الان هم چون این مسئله مطرح شده پاسخش را می‌دهم. ظاهرا درباره من گفته‌اند که "بهتر است بین‌المللی‌تر رفتار کنم" که باید بگویم در آن دنیایی که من در آن کار کردم و از آن تجربه دارم وقتی سه دکتر تذکر می‌دهند که یک بازیکن بازی نکند من افتخار می‌کنم که به نظر آن‌ها احترام بگذارم و آن را انجام دهم.

کد خبر 166563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز